YouTube chce wprowadzić nową opcję o nazwie „Shorts” – podaje socialmediatoday.com, powołując się na informacje zdobyte przez serwis theinformation.com. Jak czytamy, funkcja przypomina TikToka – w aplikacji YouTube’a pojawi się zakładka z filmami, które użytkownicy stworzą przy pomocy muzyki udostępnionej w serwisie.
Jak zauważa źródło, YouTube może się pochwalić znacznie lepszymi wynikami niż TikTok – z pierwszego serwisu miesięcznie korzysta ponad dwa miliardy użytkowników, a z drugiego 300 mln osób przebywających poza Chinami. Zdaniem socialmediatoday.com, przewagą YouTube’a mogą być również niechęć twórców do odsyłania swoich odbiorców do innej aplikacji, brak potrzeby budowania nowej grupy obserwatorów w kolejnym serwisie oraz lepszy system monetyzacji – przez który tiktokerzy zaczynają „uciekać” z platformy.
Czytaj także: Linki do sklepów już niedługo na TikToku?
Źródło zwraca również uwagę, że nie jest to pierwszy raz, gdy YouTube kopiuje funkcje znane z innych serwisów społecznościowych. W 2018 roku wprowadził Stories, znane przede wszystkim z Instagrama i Snapchata, dzięki któremu twórcy odnotowywali wzrost liczby subskrypcji o osiem procent.
Czytamy, że „Shorts” pojawi się w portalu do końca 2020 roku. (ak)