YouTube otworzył sekcję „Moda”, w której można znaleźć treści popularnych marek, modelów czy influencerów z branży modowej i beauty. Serwis chce z jednej strony skupić w jednym miejscu najważniejsze nazwiska w branży, a z drugiej: zabezpieczyć się przed działaniami konkurencji w postaci Instagrama, który rozwija od ponad roku IGTV – analizuje techcrunch.com.
Czytaj więcej: Czy twórcy sami jeszcze wierzą w swoją platformę? Pierwsze urodziny IGTV
Oprócz agregowania dostępnych treści, takich jak np. poradniki modowe i makijażowe, vlogi czy informacje o pracy w branży, w ramach nowej sekcji YouTube produkuje (i nadaje na żywo) własne relacje z pokazów mody i materiały od kulis (seria „Stories of Style”). Zaprasza też twórców do stworzenia własnych kanałów, takich jak funkcjonujący od niemal roku „Being Naomi” z Naomi Campbell. Źródło dodaje, że sporą rolę w sekcji „Moda” gra pionowy format wideo.
Zrzuty ekranu nowej sekcji na YouTubie. Źródło: youtube.googleblog.com
Choć to właśnie dzięki kanałom na YouTubie w branży modowej narodziło się wiele nowych gwiazd, serwisowi przez długi czas zarzucano, że nie przywiązuje wystarczająco dużej wagi do tej tematyki. Odkąd YouTube zatrudnił w czerwcu 2018 roku Dereka Blasberga, eksperta od mody z CNN i „Vanity Fair”, zaczyna się to zmieniać – zauważa techcrunch.com. Blasberg dąży do zwiększania skali współprac między youtuberami a markami, a dzięki sekcji „Moda” chce też ułatwić dojście do głosu twórcom z całego świata.
Dział modowy na YouTubie nie jest pierwszą tego typu inicjatywą serwisu. Wcześniej rozpoczął on koordynację sekcji z grami, filmami czy transmisjami na żywo – zwraca uwagę techcrunch.com. (mp)