Kolejne firmy wycofały swoje reklamy z Telewizji Republika. Tym razem są to Delikatesy Centrum, Mutti – włoskie przedsiębiorstwo produkujące sosy pomidorowe, oraz Teva – izraelski producent leków – podaje money.pl, powołując się na „Gazetę Wyborczą”.
Wcześniej z emisji reklam zrezygnowały m.in. Pyszne.pl, OtoDom, Żabka, Provident czy Tarczyński.
Jak czytamy, Delikatesy Centrum poinformowały dziennik o tym, że ich reklamy pojawiły się w Republice w ramach pakietu zakupionego wcześniej – przed wyemitowaniem kontrowersyjnych wypowiedzi dotyczących migrantów. Źródło informuje, że umowa między przedsiębiorstwem a telewizją wygasa z końcem stycznia 2024 roku i nie zostanie przedłużona.
Przedsiębiorstwo farmaceutyczne poinformowało dziennik, że jego spoty reklamowe trafiły do stacji również na skutek zakupionego pakietu. Oświadczyło, że „przygotowuje nowe rozwiązanie w tym zakresie” razem ze swoim domem mediowym. Od 1 lutego jego reklamy znikną ze stacji.
Włoskie Mutti również zdecydowało się na niekontynuowanie współpracy. 25 stycznia reklamy przedsiębiorstwa mają zniknąć z Telewizji Republika. Firma deklaruje, że „sprzeciwia się jakiejkolwiek dyskryminacji”, a po zapoznaniu się z kontrowersyjnymi wypowiedziami „natychmiast postanowiła zdystansować się od tych stwierdzeń” – czytamy.
W artykule zostały podane również firmy, które nadal współpracują ze stacją. Są to spółki Zygmunta Solorza, właściciela Polsatu oraz Polsat Media. „Polsat ostrzegał domy mediowe, że za wycofanie się z reklam w TV Republika będzie trzeba zapłacić” – przekazuje źródło, powołując się na „GW”.
Czytamy także, że Bayer, Berlinki oraz Lidl wciąż emitują swoje reklamy w tej telewizji. (an)