5 listopada 2020 roku odbyła się finałowa gala XI edycji konkursu PRCH Retail Awards, organizowanego przez Polską Radę Centrów Handlowych. Łącznie przyznano 28 nagród w 19 kategoriach.
W konkursie nagradzane są najlepsze projekty sieci handlowych, deweloperów, zarządców, inwestorów i specjalistów zajmujących się retail marketingiem. Tegoroczne wydarzenie odbyło się online – na żywo oglądało je ponad 500 widzów. Prowadzącymi gali byli Kamila Kalińczak i Daniel Michałowski, którzy na co dzień pracują w czołowych polskich radiostacjach i telewizji. Podczas uroczystości łączono się z reprezentantami firm, które zdobyły złote statuetki. Które projekty nagrodzono?
W kategoriach biznesowo-strategicznych dla obiektów handlowych wyróżniono osiem projektów. Za Nowe Centrum Handlowe Roku srebrną nagrodę przyznano warszawskiej Galerii Młociny. Z kolei nagrodzonymi Centrami Handlowymi Roku zostały poznańska Posnania (złota nagroda) oraz Galeria Sfera w Bielsku-Białej i wrocławska Wroclavia (srebrne nagrody). Centrum Wyprzedażowym Roku zostało Designer Outlet w Warszawie (srebrna nagroda). Nagrody za Najlepszą Przebudowę, Rozbudowę lub Modernizację Obiektu Handlowego Roku przyznano znajdującemu się w podwarszawskich Jankach Centrum Handlowemu Janki (złoto) oraz lubelskiemu VIVO! Lublin (srebro) i opolskiemu Solaris Center (srebro).
Dwie nagrody przyznano także w kategoriach biznesowo-strategicznych dla sieci handlowych. Srebro za Sieć Handlową Roku otrzymała sieć sklepów stacjonarnych Eobuwie.pl. Firma otrzymała także złoto za Ekspansję Sieci Handlowej Roku.
Największą liczbę laureatów ogłoszono w kategoriach marketingowych. Srebrną nagrodę za Aplikację Mobilną Obiektu Handlowego Roku przyznano aplikacji motywacyjno-lojalnościowej SEZAM – która dotyczy Focus Mall w Zielonej Górze i Piotrkowie Trybunalskim, Galerii Wołomin i Alfa Centrum w Białymstoku, Pogoria w Dąbrowie Górniczej, Platanu w Zabrzu, Solaris Center w Opolu i Bonarka City Center w Krakowie. Za Działania i Strategię CSR Obiektu Handlowego Roku nagrody przyznano inowrocławskiej Galerii Solnej za utworzenie Zielonego Zakątka – ekostrefy z sensorycznym ogrodem i pasieką (złoto) oraz Galerii Łomianki za punkt adopcji roślin (srebro) i zbiórkę rowerów (srebro). Złotą nagrodę przyznano także Play Expert za Magazyn Sieci Handlowej Roku, a srebro za Wydarzenie Roku w Obiekcie Handlowym otrzymały „Ekstremalnie odjazdowy park linowy” w Focus Park w Rybniku oraz opera plenerowa „Człowiek z Manufaktury” w łódzkiej Manufakturze.
W tych kategoriach wyłoniono także najlepsze kampanie. Projektami nagrodzonymi za Działania i Strategię Public Relations Obiektu Handlowego Roku zostały opera plenerowa „Człowiek z Manufaktury” w łódzkiej Manufakturze (złoto) – TBWA Agencja Kreatywna oraz Pasaż Wiecha. Kultura w samym centrum (srebro) – zrealizowany przez agencję Valkea Media w Domach Towarowych Wars Sawa Junior w Warszawie. Najlepszymi Kampaniami Internetowymi Obiektu Handlowego Roku zostały „Letnia Sfera Domoteki”, zrealizowana przez BWP Polska dla warszawskiego Centrum Wyposażenia Wnętrz Domoteka (złoto) oraz „Sales & The City”, zrealizowana przez wewnętrzny dział marketingu poznańskiego centrum Posnania i agencję Płodni.com (srebro). Srebrne nagrody za najlepsze Kampanie Otwarcia, Przebudowy, Rozbudowy, Modernizacje Obiektu Handlowego Roku otrzymały kampania otwarcia warszawskiej Galerii Młociny oraz „Wschód Słońca o Zachodzie” w opolskim Solaris Center. Z kolei najlepszymi Kampaniami Wizerunkowymi Obiektu Handlowego Roku zostały „Tydzień dla seniora” w Gemini Park w Tychach (złoto) oraz „Coraz większa radość z Wielkanocy w Starym Browarze” w poznańskim Starym Browarze (srebro) i „Obudź w sobie łowcę” w sieci outletów Factory w Krakowie, Warszawie i Luboniu (srebro).
Jury przyznało także nagrodę specjalną. Otrzymała ją opera plenerowa „Człowiek z Manufaktury”.
Podczas oceny zgłoszeń jury kładło nacisk na efektywność i innowacyjność przedsięwzięcia, staranność wypełnienia samej aplikacji oraz dopasowanie projektów do potrzeb lokalnej społeczności. „Mimo wyzwań gospodarczo-społecznych całego sektora retail napłynęła do nas duża liczba zgłoszeń. Jesteśmy z tego bardzo dumni. Widać, że branża chce dzielić się swoimi najlepszymi praktykami, szuka feedbacku od innych członków Polskiej Rady Centrów Handlowych i ekspertów branżowych” – mówi Radosław Knap, dyrektor generalny i członek zarządu PRCH.
Wszystkie zwycięskie projekty można znaleźć na stronie.
PRoto.pl było patronem medialnym gali. (ak)