Marka Answear.com wspólnie z Fundacją Można Zwariować oraz agencją Feeders zainicjowali projekt edukacyjny pro bono „Zadbaj o to, co jest w środku” z okazji Światowego Dnia Walki z Depresją, który przypada na 23 lutego. Hasło akcji to „Można zwariować i zwrócić się o pomoc”.
Twórcy kampanii zwracają uwagę na to, że co czwarta osoba w Polsce w przyszłości będzie zmagała się z jakąś formą zaburzeń psychicznych, do których zalicza się depresja – tak wynika z badań Instytutu Psychiatrii i Neurologii w Warszawie.
W ramach inicjatywy powstała specjalna strona internetowa (zwrotopomoc.answear.com), na której znajduje się seria filmów edukacyjnych w formie rozmów ze specjalistami na tematy związane ze zdrowiem psychicznym i depresją. Dodatkowo, Answear.com do przesyłek z zamówieniami złożonymi w sklepie doda „Formularzy zwrotu o pomoc” z QR kodem przenoszącym do strony oraz książkę. Zamówienia z materiałami edukacyjnymi będą realizowane od 20 do 22 lutego 2023 roku.
Akcję wspierają w social mediach gwiazdy i influencerzy, dla których temat zdrowia psychicznego nie jest obojętny i potrafią o nim mówić otwarcie. W ramach działań w mediach społecznościowych, zaproszeni do akcji twórcy również otrzymali specjalną przesyłkę, zawierającą m.in. proporczyk z grafiką stworzoną przez Zuzę Tokarską i kodem QR odsyłającym do strony stworzonej na potrzeby kampanii.
„Chociaż w świecie mody coraz więcej mówi się o ciałopozytywności i samoakceptacji, to wciąż zbyt mało uwagi poświęca się kwestiom zdrowia psychicznego i depresji, która według WHO do 2030 roku będzie najczęściej występującą chorobą na świecie. Edukacja i normalizacja tego tematu są więc niezmiernie ważne” – mówi Anna Szwec, Marketing Coordinator Answear.com.
W ramach akcji w mediach społecznościowych powstał również hashtag #zwrotopomoc. (bs)