Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
ZFPR przygotowuje ranking fee income za 2019 rok. związek firm public relations poinformował o przyjmowaniu zgłoszeń do siódmej edycji rankingu agencji pr według fee income. zgłoszenia będą przyjmowane do 29 czerwca 2020 roku. udział w zestawieniu mogą wziąć zarówno firmy członkowskie, jak i agencje niezrzeszone w zfpr. ranking obejmie rok 2019, czyli okres przed wybuchem pandemii. jak informuje zfpr, celem rankingu jest „ukazanie właściwego charakteru usług pr na rynku poprzez skupienie się na doradztwie komunikacyjnym i przychodach z honorariów”. fee income zdefiniowano jako przychody agencji pomniejszone o koszty zewnętrzne związane z wykonywaniem projektów dla klientów (takie jak zakup mediów, produkcja zewnętrzna, koszty osób niezatrudnionych na stałe i podwykonawców). udział w rankingu mogą wziąć agencje pr, które świadczą pełen zakres usług public relations, oraz grupy kapitałowe spełniające ten warunek. w przypadku grup kapitałowych w rankingu zostaną uwzględnione tylko przychody z tych podmiotów z grupy, których głównym przedmiotem działalności jest świadczenie usług pr. wyniki – podobnie jak w poprzednich edycjach zestawienia – będą prezentowane w osobnych klasyfikacjach dla podmiotów indywidualnych i grup kapitałowych. „tegoroczny ranking firm pr wg fee income będzie miał szczególne znaczenie, zarówno dla klientów, jak i samej branży pr. będzie rodzajem »stop-klatki«, punktu odniesienia do wielu analiz i to na długo, bo pokaże kondycję branży na chwilę przed wydarzeniem, które zmieniło kontekst społeczny i gospodarczy, w jakim działamy” – komentuje adam jarosz, prezes zfpr. „ranking przedstawi wyniki za 2019 rok, których w obecnym roku, naznaczonym pandemią, będzie w skali sektora bardzo trudno osiągnąć” – dodaje prezes związku. jak twierdzi jarosz, to istotne dla branży, bo w obliczu obecnych wyzwań „pozwoli lepiej ocenić bieżącą sytuację i podejmować stosowne działania w celu neutralizowania potencjalnych strat oraz stymulowania wzrostu”. wyniki prezentowane w rankigu zostaną zweryfikowane w drodze audytu finansowego przez niezależną firmę audytorską – strategia audit. audyt obejmie nadzór nad procesem gromadzenia danych, ich weryfikację oraz przygotowanie raportu. firmy zainteresowane udziałem w rankingu powinny skontaktować się z biurem zfpr (joanna.dokudowicz@zfpr.pl). wzór ankiety oraz zasady udziału w rankingu opisane w regulaminie są dostępne na stronie zfpr. publikacja rankingu jest planowana na koniec lipca 2020 roku. (mb).
Związek Firm Public Relations poinformował o przyjmowaniu zgłoszeń do siódmej edycji rankingu agencji PR według fee income. Zgłoszenia będą przyjmowane do 29 czerwca 2020 roku. Udział w zestawieniu mogą wziąć zarówno firmy członkowskie, jak i agencje niezrzeszone w ZFPR.
Ranking obejmie rok 2019, czyli okres przed wybuchem pandemii. Jak informuje ZFPR, celem rankingu jest „ukazanie właściwego charakteru usług PR na rynku poprzez skupienie się na doradztwie komunikacyjnym i przychodach z honorariów”. Fee income zdefiniowano jako przychody agencji pomniejszone o koszty zewnętrzne związane z wykonywaniem projektów dla klientów (takie jak zakup mediów, produkcja zewnętrzna, koszty osób niezatrudnionych na stałe i podwykonawców).
Udział w rankingu mogą wziąć agencje PR, które świadczą pełen zakres usług public relations, oraz grupy kapitałowe spełniające ten warunek. W przypadku grup kapitałowych w rankingu zostaną uwzględnione tylko przychody z tych podmiotów z grupy, których głównym przedmiotem działalności jest świadczenie usług PR. Wyniki – podobnie jak w poprzednich edycjach zestawienia – będą prezentowane w osobnych klasyfikacjach dla podmiotów indywidualnych i grup kapitałowych.
„Tegoroczny ranking firm PR wg fee income będzie miał szczególne znaczenie, zarówno dla klientów, jak i samej branży PR. Będzie rodzajem »stop-klatki«, punktu odniesienia do wielu analiz i to na długo, bo pokaże kondycję branży na chwilę przed wydarzeniem, które zmieniło kontekst społeczny i gospodarczy, w jakim działamy” – komentuje Adam Jarosz, prezes ZFPR. „Ranking przedstawi wyniki za 2019 rok, których w obecnym roku, naznaczonym pandemią, będzie w skali sektora bardzo trudno osiągnąć” – dodaje prezes związku. Jak twierdzi Jarosz, to istotne dla branży, bo w obliczu obecnych wyzwań „pozwoli lepiej ocenić bieżącą sytuację i podejmować stosowne działania w celu neutralizowania potencjalnych strat oraz stymulowania wzrostu”.
Wyniki prezentowane w rankigu zostaną zweryfikowane w drodze audytu finansowego przez niezależną firmę audytorską – Strategia Audit. Audyt obejmie nadzór nad procesem gromadzenia danych, ich weryfikację oraz przygotowanie raportu.
Firmy zainteresowane udziałem w rankingu powinny skontaktować się z biurem ZFPR (joanna.dokudowicz@zfpr.pl). Wzór ankiety oraz zasady udziału w rankingu opisane w regulaminie są dostępne na stronie ZFPR. Publikacja rankingu jest planowana na koniec lipca 2020 roku. (mb)