Związek zakończył prace nad zbiorem zasad przetargowych, skierowanych do agencji członkowskich oraz do firm zamawiających usługi PR.
„Prezentowane, zasady są zbiorem i zarazem konstruktywną odpowiedzią środowiska firm PR na większość niesprawiedliwych, by nie powiedzieć nieuczciwych, praktyk organizowania przetargów na usługi public relations z jakimi przez ostatnie lata mieliśmy okazję się spotykać i problemów jakie sygnalizowali nasi członkowie” – komentuje prezes ZFPR Norbert Ofmański.
Przygotowane przez Związek zasady dla zamawiających dotyczą m.in. liczby agencji zapraszanych do przetargów, harmonogramu przetargowego, jawności działań firm i ochrony prawnej ofert. Natomiast w zbiorze zasad skierowanym do agencji członkowskich znajdują się punkty dotyczące warunków płatności, komunikacji z zamawiającym i składania mu obietnic. W opinii Norberta Osmańskiego te zasady mają być „pewnego rodzaju drogowskazem, głosem rozsądku”, dzięki któremu uda się wyeliminować złe praktyku przetargowe. Wśród nich prezes Związku wymienia: „utajnienie faktu organizowania przetargu, nie rozstrzygnięcie przetargów bez żadnych konsekwencji po stronie zamawiającego, wykorzystanie własności intelektualnej agencji bez gratyfikacji, brak określenia budżetu na działania objęte konkursem oraz zawyżenie terminów płatności”.
Jak zaznaczyła w kwietniu Agnieszka Bajur, wiceprezes ZFPR, poza publikacją reguł przetargowych Związek planuje także przeprowadzenie szkoleń dla klientów agencji oraz przygotowanie konkursu Przetargi Fair Play. Jego celem będzie nagradzanie najlepszych praktyk przetargowych. (ks)
Zasady przetargowe agencji należących do ZFPR
Zasady organizowania przetargów – wybór agencji PR