Zjednoczone Emiraty Arabskie (ZEA) organizują konkurs na stworzenie identyfikacji marki. Miałaby ona reprezentować cały region w kampaniach wewnętrznych i zagranicznych.
Jak pisze portal thenational.ae, zadaniem twórców jest odniesienie się do czterech motywów: „ofiarności” (wg źródła region jest jednym z najhojniejszych darczyńców na świecie), „tolerancji i otwartości”, „wiarygodności” (chodzi o budowanie „pozytywnej reputacji na całym świecie”) oraz „wartości przywódczych” (mowa tutaj o wartościach, które mieli okazywać ojcowie założyciele regionu).
Nad identyfikacją marki ma pracować 49 artystów, po siedmiu z każdego emiratu. Logo i slogan mają być gotowe do końca 2019 roku. 2020 ma być bowiem początkiem „dekady rozwoju”, w której Zjednoczone Emiraty Arabskie „opowiedzą swoją historię światu” – pisał szejk Mohamed bin Zayed w informacji prasowej.
Jak zwraca uwagę źródło, gdy władze regionu ogłaszały konkurs, opublikowały w mediach społecznościowych film, na którym wskazały na inspiracje dotychczas funkcjonującymi markami krajowymi. Pojawiają się na nim m.in. kampanie „This is Sweden”, „My Canada” czy „Welcome to Great (Britain & Northern Ireland)”.
Czytaj też: Influencerzy w Emiratach Arabskich muszą mieć licencję na działanie
(mp)