101 nagród rozdano podczas 22. edycji konkursu Złote Spinacze organizowanego przez Związek Firm Public Relations. Jury przyznało 23 złote statuetki, 39 srebrnych oraz 39 brązowych nagród. Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” trafił do agencji 38 Content Communication.
Ogłoszenie wyników i przyznanie najważniejszych nagród w branży PR odbyło się 9 grudnia 2024 roku, podczas uroczystej gali, którą poprowadził Marcin Prokop – dziennikarz telewizyjny. O nominacjach i przyznanych poszczególnym projektom nagrodach zdecydowało 130-osobowe Jury, obradujące w ośmiu grupach jurorskich, którym przewodniczyła Anna Cywińska, dyrektor działu korporacyjnego i komunikacji w Grupie spółek Danone w Polsce oraz prezeska Fundacji Nutricia.
Tytanowy Spinacz otrzymała agencja 38 Content Communication. Na drugim miejscu w rankingu znalazła się agencja K+ Group, trzecią pozycję zajęło Linkleaders.
Zarząd ZFPR przyznał także nagrodę dla osoby szczególnie zasłużonej w branży public relations – Gwiazdę PR. W tym roku wyróżnienie to otrzymała Magdalena Brzezińska, Corporate Affairs Director w Grupie Żywiec. Brzezińska z branżą public relations związana jest od ponad 20 lat. W Grupie Żywiec odpowiada za budowanie reputacji firmy, relacje z interesariuszami, komunikację korporacyjną, public affairs i zrównoważony rozwój. Od 2020 roku jest w zespole zarządzającym firmy. Jest autorką wielu strategii z zakresu komunikacji korporacyjnej dla firm z sektora FMCG, finansowego, transportowego, motoryzacyjnego i energetycznego. Jest także członkinią Klubu Dyrektorek i Dyrektorów PR.
Po raz pierwszy w tym roku przyznano także Kryształowy Spinacz – nagrodę dla klienta, który w ostatnim roku przeprowadził przetarg na usługi PR zgodnie z najwyższymi standardami branżowymi promowanymi w ramach kampanii ZFPR – „Partnerski Przetarg”. Tę nagrodę otrzymała firma Unilever.
Po raz kolejny przyznana została z kolei nagroda Redakcji RP.pl, którą otrzymał w tym roku projekt Prymus – kampania „Otwarci na zmianę” autorstwa 180heartbeats + JUNG v MATT oraz Monday comms.
Poniżej lista wszystkich nagrodzonych projektów.
Kategorie główne:
PR korporacyjny
SREBRO
Mamy na to dane! Otodom bada mieszkaniowe szczęście Polaków/ Linkleaders, Otodom, Polityka Insight, SWPS Innowacje, IQS
SREBRO
Od antywirusa do eksperta cybersecurity. Rozwój marki ESET / Linkleaders, ESET, DAGMA Bezpieczeństwo IT
BRĄZ
5G Bardziej – promocja nowego standardu sieci od T-Mobile / 24/7Communication, T-Mobile Polska
PR produktu
ZŁOTO
Zrobiliśmy to lepiej: PR-owy sukces Burgera Rywala / Havas PR Warsaw, MAX Premium Burgers
SREBRO
Powrót BELFRA – serialu, który zmienił polską telewizję / Havas PR Warsaw, CANAL+
BRĄZ
„Zawód? Po 50-tce to tylko uczucie” / Agencja Przestrzeń, OLX Polska
Issue management i komunikacja kryzysowa
ZŁOTO
LPP vs HDR: o znikających miliardach i odzyskanym zaufaniu / Lighthouse, LPP
SREBRO
Pomoc poszkodowanym z OC / UNIQA Polska
BRĄZ
„Wchodzę do banku 16:55” – kryzys przekuty w sukces marki / mBank
Advocacy i Public Affairs
ZŁOTO
Ogólnopolski Program Zwalczania Chorób Infekcyjnych / PRCN
BRĄZ
Czas na #tantiemyzinternetu! / SFP-ZAPA, czyli Stowarzyszenie Filmowców Polskich – Związek Autorów i Producentów Audiowizualnych, Green Light PR
BRĄZ
Gdzie jesteś? Gdy znika dziecko gubi się cała rodzina / 38 Content Communication, Agnieszka i Daniel Dymińscy
Kampania społeczna
ZŁOTO
Nawet Stańczyk z obrazu Matejki znalazł czas na Dzień na U / Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie!, Nationale-Nederlanden, Big Picture, Clear Communication Group, K+Group
SREBRO
CZEŚĆ CIAŁO! Ciała prawda o dojrzewaniu / Big Picture, Fundacja Cześć Ciało
SREBRO
Żałoba 146 rodzin / K+Group, Fundacja Słonie na Balkonie, DDB Warszawa, OMD Poland, Fuse
PR pro bono
ZŁOTO
Gdzie jesteś? Gdy znika dziecko gubi się cała rodzina / 38 Content Communication, Agnieszka i Daniel Dymińscy
SREBRO
Z dwóch stron muru – działania PR wokół wystawy w POLIN / Saatchi & Saatchi, Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, MSL, Prodigious, Zenith, Leo Burnett
SREBRO
Żałoba 146 rodzin / K+Group, Fundacja Słonie na Balkonie, DDB Warszawa, OMD Poland, Fuse
BRĄZ
Kampania profrekwencyjna: „To Twój wybór” / OneMulti, Inicjatywa Głos Kobiet
Employee experience i komunikacja wewnętrzna
SREBRO
Prosto, prościej, najprościej 🙂 / ING Bank Śląski, MOSQI.TO
BRĄZ
Pamiętaj o okularach ochronnych / ERBUD, Fundacja Szansa – Jesteśmy Razem
BRĄZ
Etex – Nasz Wspólny Dom / WeCom PR, Verbum, 81/82, Etex Poland
Event komercyjny
SREBRO
Akademia Cyberbezpieczeństwa w Mieście ING / Burson, ING Bank Śląski, GONG
SREBRO
Międzynarodowe Targi Stomatologiczne KRAKDENT/ Targi w Krakowie
BRĄZ
Maraton z Misją od Nationale-Nederlanden / Nationale-Nederlanden, Aponadto
Event społeczny
BRĄZ
Wielka Wyprawa Maluchów dla Dzieci 2024 / Fundacja Stars4Stars, Stowarzyszenie 126Evolution, Nice1 Agency, TTAge
BRĄZ
NATO x GAMING: pierwszy w historii sojuszu turniej gamingowy / Planet Partners, M&C Saatchi London
BRĄZ
Zastygliśmy na Dworcu Centralnym / Fundacja ERBUD
Launch produktu, usługi lub firmy
ZŁOTO
Szwedzki klimat na drodze / White Bits, Volvo Euro-Kas Katowice
SREBRO
EA SPORTS i PROSTO – nowa drużyna wchodzi do gry / monday comms, Electronic Arts
BRĄZ
3x TAK dla PETfura, czyli jak ujarzmić system kaucyjny / Publicis Consultants, Carrefour Polska
ESG, Sustainability i CSR Communications
SREBRO
Fishing For Data / Publicis Worldwide Poland, Havas Poland, Bank BNP Paribas
SREBRO
Kampania społeczna „Dom zaczyna się od serca” / K+Group, Pepco
SREBRO
Akcja Tron – kampania edukacyjna / WCTron, Apollo 360
BRĄZ
Wielki Test Mobilności Miejskiej 2023/ NBS Communications, Arval Service Lease Polska
PR miejsca, miasta lub regionu
ZŁOTO
LODZ600 – 600 obrazów na 600-lecie Łodzi / 38 Content Communication, Centrum handlowo-rozrywkowe Manufaktura w Łodzi
SREBRO
Niepoważni na serio – zmiana komunikacji Teatru Komedia / Północne Centrum Sztuki Teatr Komedia
BRĄZ
Gabinet Porcelanowy – nowa wystawa Zamek Królewski na Wawelu / Zamek Królewski na Wawelu Państwowe Zbiory Sztuki
Social media
SREBRO
Influenserzy (Ba!)roku / Altavia Kamikaze + K2
SREBRO
Czesi oficjalnie z dostępem do morza / PORR, Panato
BRĄZ
Kampania „CZEŚĆ CIAŁO! Ciała prawda o dojrzewaniu” / Big Picture, Fundacja Cześć Ciało, On The Wave
Business-to-Business PR
SREBRO
Palo Alto Networks dla cyberbezpieczeństwa w Polsce / monday comms
SREBRO
Opiekun – kompetencje przyszłości / 38 Content Communication, Fundacja Nutricia
BRĄZ
Są biura i jest Studio-nowa definicja przestrzeni biurowych / K+Group, Spółka biurowa Skanska, White Bits
Komunikacja z rynkiem kapitałowym
ZŁOTO
LPP vs HDR: o znikających miliardach i odzyskanym zaufaniu / Lighthouse, LPP
Media Relations
ZŁOTO
Kosmiczny „game changer” polskich inżynierów / Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa, Polska Agencja Kosmiczna
SREBRO
„Tysiące historii o drugim życiu”. 15-lecie Fundacji DKMS / M&CC, Fundacja DKMS
BRĄZ
#NoShameCoalition / Answear.com, Clue PR
Employer Branding
SREBRO
Cała prawda o IT w finansach. mBank oddaje głos specjalistom / Linkleaders, mBank
SREBRO
Wiemy, że dobre decyzje bywają nieoczywiste #UNEXPECTEDJOBS / Bank BNP Paribas, Be About Hybrid Agency
BRĄZ
WYWARZONE DUETY, kampania pokazująca siłę współpracy pokoleń / Carlsberg Polska
Content marketing – branded content
ZŁOTO
Hej, IKEA! Ty naprawdę jesteś Made in Poland? / Walk PR, IKEA Retail
SREBRO
Nowy, skuteczny zawodnik wchodzi do gry / 38 Content Communication, Unilever
BRĄZ
Roweroterapia / GetHero, Decathlon, Przestrzeń
Custom Publishing
ZŁOTO
Włączamy różnorodność. Pierwszy raport DEI WBD w Polsce / SEC Newgate CEE, TVN Warner Bros. Discovery
SREBRO
Piórko. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci / Biedronka
SREBRO
Akcja Tron – kampania edukacyjna / WCTron, Apollo 360
Walka z dezinformacją
SREBRO
Kampania Poranek PO / PRCN, Perrigo Poland
BRĄZ
#ZmieniamyNarracje o osobach z doświadczeniem uchodźczym / Walk PR, IKEA Retail
BRĄZ
Wbrew pozorom. ESET demaskuje oszustów w cyberprzestrzeni / Linkleaders, ESET, DAGMA Bezpieczeństwo IT
Kategorie sektorowe:
Technologia, IT, telekomunikacja
SREBRO
EA SPORTS i PROSTO – nowa drużyna wchodzi do gry / monday comms, Electronic Arts
SREBRO
Od antywirusa do eksperta cybersecurity. Rozwój marki ESET / Linkleaders, ESET, DAGMA Bezpieczeństwo IT
BRĄZ
Aukcje Allegro dla WOŚP / MSL, Allegro
Finanse
ZŁOTO
Nawet Stańczyk z obrazu Matejki znalazł czas na Dzień na U / Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie!, Nationale-Nederlanden, Big Picture, Clear Communication Group, K+Group
SREBRO
Świat Bardziej Love – Ulepszamy Walentynki / VeloBank, ZOOM bsc
BRĄZ
Fishing For Data / Publicis Worldwide Poland, Havas Poland, Bank BNP Paribas
Uroda, higiena i wellness
ZŁOTO
Nowy, skuteczny zawodnik wchodzi do gry / 38 Content Communication, Unilever
SREBRO
L’Oréal: z ikony branży kosmetycznej do lidera beauty-tech / Publicis Consultants, L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie
BRĄZ
Launch gamy MELA B3 od marki La Roche-Posay / LoveBrands Group, L’Oréal, Polot Agency, 2koma7
Moda i styl życia
ZŁOTO
LPP vs HDR: o znikających miliardach i odzyskanym zaufaniu / Lighthouse, LPP
SREBRO
LODZ600 – 600 obrazów na 600-lecie Łodzi / 38 Content Communication, Centrum handlowo-rozrywkowe Manufaktura w Łodzi
BRĄZ
#NoShameCoalition / Answear.com, Clue PR
Sektor spożywczy
SREBRO
3x TAK dla PETfura, czyli jak ujarzmić system kaucyjny / Publicis Consultants, Carrefour Polska
BRĄZ
Zrobiliśmy to lepiej: PR-owy sukces Burgera Rywala / Havas PR Warsaw, MAX Premium Burgers
BRĄZ
Polska Izba Miodu – liderem opinii / Weber Shandwick
Kultura i media
ZŁOTO
Niepoważni na serio – zmiana komunikacji Teatru Komedia / Północne Centrum Sztuki Teatr Komedia
SREBRO
BookTok czyli moda na czytanie prosto z TikToka / 24/7Communication, TikTok Polska
BRĄZ
Czas na #tantiemyzinternetu! / SFP-ZAPA, czyli Stowarzyszenie Filmowców Polskich – Związek Autorów i Producentów Audiowizualnych, Green Light PR
BRĄZ
Powrót BELFRA – serialu, który zmienił polską telewizję / Havas PR Warsaw, CANAL+
Medycyna i zdrowie
ZŁOTO
Opiekun – kompetencje przyszłości / 38 Content Communication, Fundacja Nutricia
SREBRO
MAMY czas na zdrowie / Weber Shandwick, Haleon Polska
BRĄZ
Lecz się odpowiedzialnie – stop nadużywaniu antybiotyków / ENMEDICA CONSULTING
Sport, turystyka i rekreacja
ZŁOTO
„Zakochaj się na novo. 50 lat novoczesności” / 38 Content Communication, Novotel Warszawa Centrum
BRĄZ
Decathlon Challenge / GetHero, Decathlon, Przestrzeń
BRĄZ
Paryż 2024 – igrzyska na Maxa w Eurosporcie / Eurosport Polska, United PR
BRĄZ
„Tak jak lubisz. Bezpośrednio” – rezerwacje bez pośredników / Q&A Comms, Profitroom
Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze
ZŁOTO
Czesi oficjalnie z dostępem do morza / PORR, Panato
SREBRO
O rynku mieszkań inaczej: emocje i dane w jednym stały domu / Linkleaders, Otodom
SREBRO
Pamiętaj o okularach ochronnych / ERBUD, Fundacja Szansa – Jesteśmy Razem
Przemysł i infrastruktura
ZŁOTO
Akcja Tron – kampania edukacyjna / WCTron, Apollo 360
SREBRO
Różnorodny Corning: Łączymy ludzi, niezależnie od różnic / Corning Optical Communications, MJCC
BRĄZ
Inżynierki 4.0 / Omega Communication, Siemens
Motoryzacja i transport
BRĄZ
Szwedzki klimat na drodze / White Bits, Volvo Euro-Kas Katowice
BRĄZ
Wielki Test Mobilności Miejskiej 2023 / NBS Communications, Arval Service Lease Polska
BRĄZ
AlcoSense – stop nieświadomej nietrzeźwości / SAROTA PR
NGO i sektor publiczny
ZŁOTO
Żałoba 146 rodzin / K+Group, Fundacja Słonie na Balkonie, DDB Warszawa, OMD Poland, Fuse
SREBRO
CZEŚĆ CIAŁO! Ciała prawda o dojrzewaniu / Big Picture, Fundacja Cześć Ciało
BRĄZ
Kampania społeczna Szlachetnej Paczki 2023/ Stowarzyszenie WIOSNA, Hand Made, ISTV Media
Kategorie specjalne:
Kreatywność
ZŁOTO
Prymus – kampania „Otwarci na zmianę” / 180heartbeats + JUNG v MATT, monday comms
Efektywność
ZŁOTO
Czas na #tantiemyzinternetu! / SFP-ZAPA, czyli Stowarzyszenie Filmowców Polskich – Związek Autorów i Producentów Audiowizualnych, Green Light PR
Research&Insight
ZŁOTO
Fishing for Data / Publicis Worldwide Poland, Havas Poland, Bank BNP Paribas
Tytanowy Spinacz: 38 Content Communication
Nagroda redakcji rp.pl: Prymus – kampania „Otwarci na zmianę” / 180heartbeats + JUNG v MATT, monday comms
Gwiazda PR: Magdalena Brzezińska
Kryształowy Spinacz: Unilever
Partnerem merytorycznym konkursu była Kancelaria SKP Ślusarek, Kubiak, Pieczyk.
PRoto.pl jest patronem medialnym konkursu.