czwartek, 12 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościWydarzeniaZłote Spinacze 2024 rozdane. Wręczono 101 nagród

Złote Spinacze 2024 rozdane. Wręczono 101 nagród

101 nagród rozdano podczas 22. edycji konkursu Złote Spinacze organizowanego przez Związek Firm Public Relations. Jury przyznało 23 złote statuetki, 39 srebrnych oraz 39 brązowych nagród. Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” trafił do agencji 38 Content Communication.

Ogłoszenie wyników i przyznanie najważniejszych nagród w branży PR odbyło się 9 grudnia 2024 roku, podczas uroczystej gali, którą poprowadził Marcin Prokop – dziennikarz telewizyjny. O nominacjach i przyznanych poszczególnym projektom nagrodach zdecydowało 130-osobowe Jury, obradujące w ośmiu grupach jurorskich, którym przewodniczyła Anna Cywińska, dyrektor działu korporacyjnego i komunikacji w Grupie spółek Danone w Polsce oraz prezeska Fundacji Nutricia.

Tytanowy Spinacz otrzymała agencja 38 Content Communication. Na drugim miejscu w rankingu znalazła się agencja K+ Group, trzecią pozycję zajęło Linkleaders.

Zarząd ZFPR przyznał także nagrodę dla osoby szczególnie zasłużonej w branży public relations – Gwiazdę PR. W tym roku wyróżnienie to otrzymała Magdalena Brzezińska, Corporate Affairs Director w Grupie Żywiec. Brzezińska z branżą public relations związana jest od ponad 20 lat. W Grupie Żywiec odpowiada za budowanie reputacji firmy, relacje z interesariuszami, komunikację korporacyjną, public affairs i zrównoważony rozwój. Od 2020 roku jest w zespole zarządzającym firmy. Jest autorką wielu strategii z zakresu komunikacji korporacyjnej dla firm z sektora FMCG, finansowego, transportowego, motoryzacyjnego i energetycznego. Jest także członkinią Klubu Dyrektorek i Dyrektorów PR.

Po raz pierwszy w tym roku przyznano także Kryształowy Spinacz – nagrodę dla klienta, który w ostatnim roku przeprowadził przetarg na usługi PR zgodnie z najwyższymi standardami branżowymi promowanymi w ramach kampanii ZFPR – „Partnerski Przetarg”. Tę nagrodę otrzymała firma Unilever.

Po raz kolejny przyznana została z kolei nagroda Redakcji RP.pl, którą otrzymał w tym roku projekt Prymus – kampania „Otwarci na zmianę” autorstwa 180heartbeats + JUNG v MATT oraz Monday comms.

Poniżej lista wszystkich nagrodzonych projektów.

Kategorie główne:

PR korporacyjny

SREBRO
Mamy na to dane! Otodom bada mieszkaniowe szczęście Polaków/ Linkleaders, Otodom, Polityka Insight, SWPS Innowacje, IQS

SREBRO
Od antywirusa do eksperta cybersecurity. Rozwój marki ESET / Linkleaders, ESET, DAGMA Bezpieczeństwo IT

BRĄZ
5G Bardziej – promocja nowego standardu sieci od T-Mobile / 24/7Communication, T-Mobile Polska

PR produktu

ZŁOTO
Zrobiliśmy to lepiej: PR-owy sukces Burgera Rywala / Havas PR Warsaw, MAX Premium Burgers

SREBRO
Powrót BELFRA – serialu, który zmienił polską telewizję / Havas PR Warsaw, CANAL+

BRĄZ
„Zawód? Po 50-tce to tylko uczucie” / Agencja Przestrzeń, OLX Polska

Issue management i komunikacja kryzysowa

ZŁOTO
LPP vs HDR: o znikających miliardach i odzyskanym zaufaniu / Lighthouse, LPP

SREBRO
Pomoc poszkodowanym z OC / UNIQA Polska

BRĄZ
„Wchodzę do banku 16:55” – kryzys przekuty w sukces marki / mBank

Advocacy i Public Affairs

ZŁOTO
Ogólnopolski Program Zwalczania Chorób Infekcyjnych / PRCN

BRĄZ
Czas na #tantiemyzinternetu! / SFP-ZAPA, czyli Stowarzyszenie Filmowców Polskich – Związek Autorów i Producentów Audiowizualnych, Green Light PR

BRĄZ
Gdzie jesteś? Gdy znika dziecko gubi się cała rodzina / 38 Content Communication, Agnieszka i Daniel Dymińscy

Kampania społeczna

ZŁOTO
Nawet Stańczyk z obrazu Matejki znalazł czas na Dzień na U / Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie!, Nationale-Nederlanden, Big Picture, Clear Communication Group, K+Group

SREBRO
CZEŚĆ CIAŁO! Ciała prawda o dojrzewaniu / Big Picture, Fundacja Cześć Ciało

SREBRO
Żałoba 146 rodzin / K+Group, Fundacja Słonie na Balkonie, DDB Warszawa, OMD Poland, Fuse

PR pro bono

ZŁOTO
Gdzie jesteś? Gdy znika dziecko gubi się cała rodzina / 38 Content Communication, Agnieszka i Daniel Dymińscy

SREBRO
Z dwóch stron muru – działania PR wokół wystawy w POLIN / Saatchi & Saatchi, Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, MSL, Prodigious, Zenith, Leo Burnett

SREBRO
Żałoba 146 rodzin / K+Group, Fundacja Słonie na Balkonie, DDB Warszawa, OMD Poland, Fuse

BRĄZ
Kampania profrekwencyjna: „To Twój wybór” / OneMulti, Inicjatywa Głos Kobiet

Employee experience i komunikacja wewnętrzna

SREBRO
Prosto, prościej, najprościej 🙂 / ING Bank Śląski, MOSQI.TO

BRĄZ
Pamiętaj o okularach ochronnych / ERBUD, Fundacja Szansa – Jesteśmy Razem

BRĄZ
Etex – Nasz Wspólny Dom / WeCom PR, Verbum, 81/82, Etex Poland

Event komercyjny

SREBRO
Akademia Cyberbezpieczeństwa w Mieście ING / Burson, ING Bank Śląski, GONG

SREBRO
Międzynarodowe Targi Stomatologiczne KRAKDENT/ Targi w Krakowie

BRĄZ
Maraton z Misją od Nationale-Nederlanden / Nationale-Nederlanden, Aponadto

Event społeczny

BRĄZ
Wielka Wyprawa Maluchów dla Dzieci 2024 / Fundacja Stars4Stars, Stowarzyszenie 126Evolution, Nice1 Agency, TTAge

BRĄZ
NATO x GAMING: pierwszy w historii sojuszu turniej gamingowy / Planet Partners, M&C Saatchi London

BRĄZ
Zastygliśmy na Dworcu Centralnym / Fundacja ERBUD

Launch produktu, usługi lub firmy

ZŁOTO
Szwedzki klimat na drodze / White Bits, Volvo Euro-Kas Katowice

SREBRO
EA SPORTS i PROSTO – nowa drużyna wchodzi do gry / monday comms, Electronic Arts

BRĄZ
3x TAK dla PETfura, czyli jak ujarzmić system kaucyjny / Publicis Consultants, Carrefour Polska

ESG, Sustainability i CSR Communications

SREBRO
Fishing For Data / Publicis Worldwide Poland, Havas Poland, Bank BNP Paribas

SREBRO
Kampania społeczna „Dom zaczyna się od serca” / K+Group, Pepco

SREBRO
Akcja Tron – kampania edukacyjna / WCTron, Apollo 360

BRĄZ
Wielki Test Mobilności Miejskiej 2023/ NBS Communications, Arval Service Lease Polska

PR miejsca, miasta lub regionu

ZŁOTO
LODZ600 – 600 obrazów na 600-lecie Łodzi / 38 Content Communication, Centrum handlowo-rozrywkowe Manufaktura w Łodzi

SREBRO
Niepoważni na serio – zmiana komunikacji Teatru Komedia / Północne Centrum Sztuki Teatr Komedia

BRĄZ
Gabinet Porcelanowy – nowa wystawa Zamek Królewski na Wawelu / Zamek Królewski na Wawelu Państwowe Zbiory Sztuki

Social media

SREBRO
Influenserzy (Ba!)roku / Altavia Kamikaze + K2

SREBRO
Czesi oficjalnie z dostępem do morza / PORR, Panato

BRĄZ
Kampania „CZEŚĆ CIAŁO! Ciała prawda o dojrzewaniu” / Big Picture, Fundacja Cześć Ciało, On The Wave

Business-to-Business PR

SREBRO
Palo Alto Networks dla cyberbezpieczeństwa w Polsce / monday comms

SREBRO
Opiekun – kompetencje przyszłości / 38 Content Communication, Fundacja Nutricia

BRĄZ
Są biura i jest Studio-nowa definicja przestrzeni biurowych / K+Group, Spółka biurowa Skanska, White Bits

Komunikacja z rynkiem kapitałowym

ZŁOTO
LPP vs HDR: o znikających miliardach i odzyskanym zaufaniu / Lighthouse, LPP

Media Relations

ZŁOTO
Kosmiczny „game changer” polskich inżynierów / Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa, Polska Agencja Kosmiczna

SREBRO
„Tysiące historii o drugim życiu”. 15-lecie Fundacji DKMS / M&CC, Fundacja DKMS

BRĄZ
#NoShameCoalition / Answear.com, Clue PR

Employer Branding

SREBRO
Cała prawda o IT w finansach. mBank oddaje głos specjalistom / Linkleaders, mBank

SREBRO
Wiemy, że dobre decyzje bywają nieoczywiste #UNEXPECTEDJOBS / Bank BNP Paribas, Be About Hybrid Agency

BRĄZ
WYWARZONE DUETY, kampania pokazująca siłę współpracy pokoleń / Carlsberg Polska

Content marketing – branded content

ZŁOTO
Hej, IKEA! Ty naprawdę jesteś Made in Poland? / Walk PR, IKEA Retail

SREBRO
Nowy, skuteczny zawodnik wchodzi do gry / 38 Content Communication, Unilever

BRĄZ
Roweroterapia / GetHero, Decathlon, Przestrzeń

Custom Publishing

ZŁOTO
Włączamy różnorodność. Pierwszy raport DEI WBD w Polsce / SEC Newgate CEE, TVN Warner Bros. Discovery

SREBRO
Piórko. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci / Biedronka

SREBRO
Akcja Tron – kampania edukacyjna / WCTron, Apollo 360

Walka z dezinformacją

SREBRO
Kampania Poranek PO / PRCN, Perrigo Poland

BRĄZ
#ZmieniamyNarracje o osobach z doświadczeniem uchodźczym / Walk PR, IKEA Retail

BRĄZ
Wbrew pozorom. ESET demaskuje oszustów w cyberprzestrzeni / Linkleaders, ESET, DAGMA Bezpieczeństwo IT

Kategorie sektorowe:

Technologia, IT, telekomunikacja

SREBRO
EA SPORTS i PROSTO – nowa drużyna wchodzi do gry / monday comms, Electronic Arts

SREBRO
Od antywirusa do eksperta cybersecurity. Rozwój marki ESET / Linkleaders, ESET, DAGMA Bezpieczeństwo IT

BRĄZ
Aukcje Allegro dla WOŚP / MSL, Allegro

Finanse

ZŁOTO
Nawet Stańczyk z obrazu Matejki znalazł czas na Dzień na U / Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie!, Nationale-Nederlanden, Big Picture, Clear Communication Group, K+Group

SREBRO
Świat Bardziej Love – Ulepszamy Walentynki / VeloBank, ZOOM bsc

BRĄZ
Fishing For Data / Publicis Worldwide Poland, Havas Poland, Bank BNP Paribas

Uroda, higiena i wellness

ZŁOTO
Nowy, skuteczny zawodnik wchodzi do gry / 38 Content Communication, Unilever

SREBRO
L’Oréal: z ikony branży kosmetycznej do lidera beauty-tech / Publicis Consultants, L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie

BRĄZ
Launch gamy MELA B3 od marki La Roche-Posay / LoveBrands Group, L’Oréal, Polot Agency, 2koma7

Moda i styl życia

ZŁOTO
LPP vs HDR: o znikających miliardach i odzyskanym zaufaniu / Lighthouse, LPP

SREBRO
LODZ600 – 600 obrazów na 600-lecie Łodzi / 38 Content Communication, Centrum handlowo-rozrywkowe Manufaktura w Łodzi

BRĄZ
#NoShameCoalition / Answear.com, Clue PR

Sektor spożywczy

SREBRO
3x TAK dla PETfura, czyli jak ujarzmić system kaucyjny / Publicis Consultants, Carrefour Polska

BRĄZ
Zrobiliśmy to lepiej: PR-owy sukces Burgera Rywala / Havas PR Warsaw, MAX Premium Burgers

BRĄZ
Polska Izba Miodu – liderem opinii / Weber Shandwick

Kultura i media

ZŁOTO
Niepoważni na serio – zmiana komunikacji Teatru Komedia / Północne Centrum Sztuki Teatr Komedia

SREBRO
BookTok czyli moda na czytanie prosto z TikToka / 24/7Communication, TikTok Polska

BRĄZ
Czas na #tantiemyzinternetu! / SFP-ZAPA, czyli Stowarzyszenie Filmowców Polskich – Związek Autorów i Producentów Audiowizualnych, Green Light PR

BRĄZ
Powrót BELFRA – serialu, który zmienił polską telewizję / Havas PR Warsaw, CANAL+

Medycyna i zdrowie

ZŁOTO
Opiekun – kompetencje przyszłości / 38 Content Communication, Fundacja Nutricia

SREBRO
MAMY czas na zdrowie / Weber Shandwick, Haleon Polska

BRĄZ
Lecz się odpowiedzialnie – stop nadużywaniu antybiotyków / ENMEDICA CONSULTING

Sport, turystyka i rekreacja

ZŁOTO
„Zakochaj się na novo. 50 lat novoczesności” / 38 Content Communication, Novotel Warszawa Centrum

BRĄZ
Decathlon Challenge / GetHero, Decathlon, Przestrzeń

BRĄZ
Paryż 2024 – igrzyska na Maxa w Eurosporcie / Eurosport Polska, United PR

BRĄZ
„Tak jak lubisz. Bezpośrednio” – rezerwacje bez pośredników / Q&A Comms, Profitroom

Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze

ZŁOTO
Czesi oficjalnie z dostępem do morza / PORR, Panato

SREBRO
O rynku mieszkań inaczej: emocje i dane w jednym stały domu / Linkleaders, Otodom

SREBRO
Pamiętaj o okularach ochronnych / ERBUD, Fundacja Szansa – Jesteśmy Razem

Przemysł i infrastruktura

ZŁOTO
Akcja Tron – kampania edukacyjna / WCTron, Apollo 360

SREBRO
Różnorodny Corning: Łączymy ludzi, niezależnie od różnic / Corning Optical Communications, MJCC

BRĄZ
Inżynierki 4.0 / Omega Communication, Siemens

Motoryzacja i transport

BRĄZ
Szwedzki klimat na drodze / White Bits, Volvo Euro-Kas Katowice

BRĄZ
Wielki Test Mobilności Miejskiej 2023 / NBS Communications, Arval Service Lease Polska

BRĄZ
AlcoSense – stop nieświadomej nietrzeźwości / SAROTA PR

NGO i sektor publiczny

ZŁOTO
Żałoba 146 rodzin / K+Group, Fundacja Słonie na Balkonie, DDB Warszawa, OMD Poland, Fuse

SREBRO
CZEŚĆ CIAŁO! Ciała prawda o dojrzewaniu / Big Picture, Fundacja Cześć Ciało

BRĄZ
Kampania społeczna Szlachetnej Paczki 2023/ Stowarzyszenie WIOSNA, Hand Made, ISTV Media

Kategorie specjalne:

Kreatywność

ZŁOTO
Prymus – kampania „Otwarci na zmianę” / 180heartbeats + JUNG v MATT, monday comms

Efektywność

ZŁOTO
Czas na #tantiemyzinternetu! / SFP-ZAPA, czyli Stowarzyszenie Filmowców Polskich – Związek Autorów i Producentów Audiowizualnych, Green Light PR

Research&Insight

ZŁOTO
Fishing for Data / Publicis Worldwide Poland, Havas Poland, Bank BNP Paribas

Tytanowy Spinacz: 38 Content Communication

Nagroda redakcji rp.pl: Prymus – kampania „Otwarci na zmianę” / 180heartbeats + JUNG v MATT, monday comms

Gwiazda PR: Magdalena Brzezińska

Kryształowy Spinacz: Unilever

Partnerem merytorycznym konkursu była Kancelaria SKP Ślusarek, Kubiak, Pieczyk.

PRoto.pl jest patronem medialnym konkursu.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj