Co sądzą o zmianach w ustawie medialnej przedstawiciele mediów, reklamodawców, PR, zwolennicy i przeciwnicy zmian? Codziennie do końca tygodnia w PRoto.pl będziemy prezentowali opinie przedstawicieli różnych środowisk.
O planowanych zmianach więcej informacji tutaj.
Jarosław Teper, właściciel domu mediowego IQ Media
Domy mediowe zwracają uwagę przede wszystkim na oglądalności poszczególnych stacji. Oczywiście, nowa ustawa niesie za sobą ogromną liczbę zmian, ale na jej rezultaty, które mają znaczenia dla domu mediowego, będziemy musieli poczekać jeszcze co najmniej kilka miesięcy.
Jeżeli chodzi o telewizję, prawdopodobnie zmiany programowe w konsekwencji poprowadzą do przetasowania w oglądalnościach poszczególnych stacji. Zasadnicze pytanie – gdzie przejdą poszczególne grupy zakupowe, a zwłaszcza te z najwyższą siłą nabywczą (a więc najcenniejsze dla reklamodawców). Prawdopodobnie przejdą do mediów prywatnych, co będzie miało wpływ na ceny reklam w tych stacjach. Takie rozwiązanie nie będzie dobre dla reklamodawców. Do tej pory można było kampanie równoważyć, planując spoty we wszystkich stacjach.
Większość najmocniejszych pozycji stacji publicznych to seriale, programy rozrywkowe, sport, pogoda, a to nie powinno ulec zmianie. Jest więc też możliwe, że zmiany organizacyjne nie będą miały dużego wpływu na samą ramówkę i kluczowe (z punktu widzenia oglądalności) programy.
Jeżeli chodzi o stacje radiowe, nie wydaje mi się, żeby coś się zmieniło. Programy ogólnopolskie mają swoją bardzo wyraźnie określoną specyfikę i nie wyobrażam sobie, aby to uległo zmianie. Z kolei większość stacji lokalnych ma silną pozycję w swoim regionie, głównie ze względu na lokalne znaczenie informacyjne, i również tutaj wydaje mi się, że tak pozostanie.
Zebrała Małgorzata Baran