2 października 2023 roku Urząd Miasta Poznania wystartował z kampanią o neuroróżnorodności na rynku pracy, która ma redefiniować potocznie rozumianą atypowość, zwiększać świadomość społeczną i podkreślać wagę akceptującego środowiska.
Celem akcji jest zachęcenie poznańskich pracodawców do zatrudniania osób neuroatypowych w swoich firmach przez wskazanie ich mocnych stron, takich jak kreatywność, wysoki poziom koncentracji, specjalistyczna wiedza merytoryczna czy precyzja, dokładność i pasja.
Realizacją kampanii zajęła się agencja LUCKYYOU. Akcja jest promowana za pomocą strony internetowej, spotu oraz warsztatów dla pracodawców.
Graficzna identyfikacja wizualna akcji opiera się na zabiegu złudzenia optycznego. Napis na nośniku jest widoczny tylko z pewnej odległości lub po dokładniejszym przyjrzeniu się, co ma symbolizować stereotypowe patrzenie na osoby neuroatypowe przez pryzmat ograniczeń, a nie potencjału. Do stworzenia grafik wykorzystano pastelowe kolory, a każda barwa symbolizuje inną grupę osób neuroatypowych: błękit (IPD – zaburzenia przetwarzania informacji), koralowy (ASD – spektrum autyzmu), fiolet (ADHD).
(ao)