piątek, 20 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościZmienia się definicja luksusu. Podsumowanie konferencji Polish Luxury Market Summit 2017

Zmienia się definicja luksusu. Podsumowanie konferencji Polish Luxury Market Summit 2017

Druga edycja konferencji Polish Luxury Market Summit, która odbyła się 24 maja 2017, była poświęcona przyszłości rynku dóbr luksusowych w Polsce, światowym trendom w komunikacji marek luksusowych oraz ich współpracy ze światem kultury i sztuki.

Konferencja rozpoczęła się od przedstawienia wyników badania na temat zamożnego konsumenta w Polsce, przeprowadzonego przez LuxHub (część Havas Media Group). O tym, kim jest polski klient marek luksusowych i jak się z nim komunikować, opowiedziały Beata Orkwiszewska oraz Anna Kuropatwa.

O przyszłości rynku dóbr luksusowych na świecie mówiła natomiast Anna Szubrycht, właścicielka Chic Being. Jak podkreśliła, zmieniają się oczekiwania i zachowania klientów – zamiast dóbr materialnych inwestują oni w doświadczenia. Zauważyła też, że zmienia się definicja luksusu – to pojęcie coraz bardziej jest związane z byciem, a nie z posiadaniem. Dodała, że obecnie luksus jest demokratyczny, dostępny zarówno w kanałach offline, jak i online, jednak zmiany zachowań klientów nie powinny wpływać na DNA marki, która musi trzymać się swoich wartości.

W panelu dotyczącym obecności marek luksusowych w mediach społecznościowych wzięli udział Filip Beźnicki (Strategy Group Head, Saatchi & Saatchi IS), Wojtek Jeżowski (CEO i szef kreatywny, Black Rabbit), Agata Zimniewicz (Marketing Manager, S’portofino), Jacek Sidzina (Chief Marketing & Business Officer, First Warsaw Golf) oraz Wiola Woroniecka (PR Manager, Swarovski Poland). Prelegenci zgodnie podkreślali, że social media to dla ich marek istotne kanały budowania wizerunku i jednocześnie sprzedaży produktów i usług.

Monika Majgaard, ekspertka Social PR, przedstawiła przykłady komunikacji marek luksusowych w mediach społecznościowych oraz współpracy tych brandów z influencerami.

Mecenas Magdalena Korol omówiła natomiast aspekty prawne dotyczące marek, takie jak ochrona marki i własności intelektualnej.

Kolejny panel dyskusyjny był poświęcony tematowi wspierania kultury przez marki luksusowe. W tej dyskusji udział wzięli: Małgorzata Cecherz-Kowalska, dyrektor marketingu BMW Group Poland, Magda Bulera-Payne, eskspert PR ds. rynku dóbr luksusowych, Karolina Nowak-Sarbińska z Wealth Solutions i Sławomir Kasper, Marketing & Sales Director, Leica Camera. Panel moderowała Ewa Mierzejewska, redaktor naczelna magazynu „Dom & Wnętrze”. Eksperci opowiedzieli o korzyściach, jakie reprezentowane przez nich marki czerpią ze współpracy z artystami. Omówili też przykłady realizowanych przez siebie projektów. Zgodnie podsumowali, że współpraca z artystą wymaga dobrego pomysłu i dopasowania twórcy do wartości marki.

Konferencję zamknęła prelekcja Thomasa Dreveta z Christian Dior z Dubaju, który mówił o globalnych zmianach w podejściu do biznesu i doświadczeniu zakupowym. „Luksus nadal wymaga bezpośredniego kontaktu z wymagającym konsumentem, dlatego marki będą inwestować w swoje własne salony sprzedaży, nie pomijając jednak kanału online” – podkreślił Drevet.

Organizatorem wydarzenia była agencja ESSE Media.

PRoto.pl było patronem medialnym konferencji.

(mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj