Rusza 18. edycja projektu Business Superbrands, którego celem jest identyfikacja, nagradzanie i promowanie marek, cieszących się w swojej dziedzinie najlepszą reputacją i oferujących użytkownikom wyjątkowe korzyści.
Eksperci branżowi Konfederacji Lewiatan – najbardziej wpływowej polskiej organizacji biznesowej –poddali marki wnikliwej ocenie, biorąc pod uwagę ich pozycję rynkową, jakość oferty, charakter relacji B2B, innowacyjność́ oraz zaangażowanie społeczne. Atutem była także wysoka dynamika rozwoju i pozycja marki na tle konkurencji.
„Status »Business Superbrand« jest efektem wieloletniej pracy na rzecz stworzenia najwyższej jakości produktów lub usług i konsekwentnego budowania marki, która tę jakość gwarantuje” – mówi Nina Kowalewska Motlik, CEO News Communications, wyłącznego przedstawiciela The Superbrands Ltd. w Polsce. „Oczywiście nie wszystkie z tych marek są znane szerokim rzeszom użytkowników. Niektóre z nich są właścicielami marek konsumenckich, inne działają wyłącznie w sektorze B2B, ale bez wątpienia są to brandy wyjątkowe, wyróżniające się na tle innych” – dodaje.
Proces certyfikacji Business Superbrands jest nieodpłatny, a marki-laureatki mogą posługiwać się tytułem w swojej komunikacji PR. Otrzymują także zaproszenie do Klubu Superbrands, w ramach którego mogą uzyskać licencję na wykorzystanie Godła Business Superbrands Polska 2024, możliwość opublikowania studium przypadku marki w Albumie Superbrands, udziału w uroczystej gali finałowej oraz innych wydarzeniach networkingowych i edukacyjnych.
Superbrands, projekt obecny w Polsce od 2005 roku, obejmuje swoim zasięgiem 90 krajów świata i uwzględnia także certyfikację marek konsumenckich, wyłanianych w realizowanym przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia badaniu, a także w głosowaniu członków Rady Marek (40 ekspertów w dziedzinie brandingu, marketingu i PR). Tegoroczne badanie zaplanowano na drugą połowę stycznia 2024.
Finałem projektu będzie jak co roku uroczysta gala, podczas której przedstawiciele zwycięskich marek odbiorą statuetki Superbrands i Business Superbrands.
PRoto.pl jest patronem medialnym projektu.