W ścisłej czołówce Konkursu Złote Formaty, organizowanego przez Grupę Ströer, znalazło się 20 miast i regionów, które zawalczą o 5 ogólnopolskich kampanii reklamowych oraz o statuetkę Złotego Formatu.
Konkurs Złote Formaty stanowi przegląd osiągnięć promocyjnych polskich miast i regionów oraz weryfikację postępów w zakresie efektywności działań promocyjnych. Dotychczas, do czterech edycji Konkursu, 240 samorządów przesłało ponad 750 projektów.
Rozstrzygnięcie V edycji Konkursu Złote Formaty nastąpi podczas Festiwalu Promocji Miast i Regionów, który odbędzie się w dniach 20-21 września 2011 roku w hotelu Sheraton w Warszawie. Festiwal Promocji Miast i Regionów to największe w Polsce, a także w Europie wydarzenia dedykowanego szeroko pojętej promocji miejsc.
Na zwycięzców Konkursu czekają nagrody ufundowane przez organizatora i mecenasa Konkursu, Grupę Ströer w Polsce. To 5 ogólnopolskich kampanii reklamowych, kampanie w warszawskim Metrze, na nowoczesnych nośnikach Infoscreen oraz prestiżowe statuetki Złotego Formatu. Zostaną również wręczone Nagrody Specjalne ufundowane przez Partnerów i Patronów Konkursu – Związek Miast Polskich, magazyny Elle i Brief for Poland oraz portal PRoto.pl.
Do tegorocznej edycji Konkursu, 67 samorządów reprezentujących wszystkie województwa Polski, zgłosiło 157 projektów promocyjnych. Spośród nich, do finału Jury zakwalifikowało 33 najlepsze projekty – 18 zgłoszonych przez miasta (Gdynia, Gdańsk, Jarocin, Poznań, Kraków, Lublin, Częstochowa, Śrem, Ruda Śląska, Katowice, Dąbrowa Górnicza, Wodzisław Śląski oraz Wrocław) i 15 nadesłanych przez województwa (łódzkie, warmińsko-mazurskie, podlaskie, małopolskie, pomorskie, śląskie i lubelskie). Rekordzistami są Gdańsk oraz województwo warmińsko-mazurskie –w finale znalazły się aż 4 projekty zgłoszone przez te samorządy.