22 kwietnia odbyła się uroczystość wręczenia Złotych Formatów tym spośród miast i regionów, które promują się najlepiej. Pierwsze miejsca w pięciu kategoriach zajęły: Ruda Śląska, Poznań, Stary Sącz oraz województwa świętokrzyskie i kujawsko-pomorskie.
Najbardziej prestiżowa nagroda, Grand Prix Festiwalu, przyznawana za działalność promocyjną na przestrzeni ostatnich 3 lat, trafiła w ręce przedstawicieli województwa świętokrzyskiego. Za najlepsze wydawnictwo promocyjne jury uznało publikację „Chleb Nasz Powszedni,czyli kuchnia Lachów Sądeckich” wydaną przez Urząd Miasta i Gminy Stary Sącz. Poznań, dzięki kampanii „Wielkie Marki”, okazał się bezkonkurencyjny w kategorii Kampania Outdoorowa. Ogólnopolski Festiwal Wspomnień, projekt Rudy Śląskiej, zwyciężył w kategorii Kampania On-line. W kategorii Event Jury doceniło Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego za „StarForce 2009 – 30-lecie Gwiezdnych Wojen w Polsce”.
Będący częścią Festiwalu Promocji Miast i Regionów Konkurs Złote Formaty już po raz czwarty wyłonił najlepsze projekty służące promocji miast i regionów. Do I etapu Konkursu miasta i regiony zgłosiły 173 projekty promocyjne. Spośród nich, do finału Jury zakwalifikowało 28 najlepszych. W finale znalazły się projekty przesłane przez 10 miast (Ruda Śląska, Kraków, Poznań, Lublin, Łódź, Sieradz, Trzebnica, Radom, Szczecin, Stary Sącz), 7 województw (łódzkie, świętokrzyskie, kujawsko-pomorskie, małopolskie, pomorskie, śląskie i lubelskie) oraz jeden zgłoszony przez warszawską dzielnicę Bielany.
Każde ze zwycięskich miast i regionów zostało uhonorowane aż dwiema kampaniami reklamowymi do zrealizowania na nośnikach Grupy Ströer: ogólnopolską kampanią outdoorową o wartości 100 tys. zł. oraz kampanią na nowoczesnych nośnikach infoscreen w warszawskim metrze o wartości 30 bądź 20 tys. zł Dodatkowe nagrody ufundowali patroni. Nagrodę w wysokości 10 tys. zł. ufundował Związek Miast Polskich. Magazyn Elle ufundował nagrody dla 12 miast w postaci 12 artykułów, poświęconych każdemu z nich. Nagrody Specjalne przyznała także Polska Organizacja Turystyczna, magazyn Brief for Poland oraz portal PRoto.pl za kampanię on-line: Urzędu Dzielnicy Bielany m. st. Warszawy – Misja Bielany. Proto.pl przyznało także wyróżnienie miastu Poznań za kampanię Akademicki Poznań II. (kk)
Cała lista laureatów znajduje się tutaj