30 – tyle marek konsumenckich i biznesowych otrzymało w 2019 roku nagrody Superbrands. Laureatów XIII edycji konkursu wybrano spośród blisko 2000 zgłoszeń na podstawie badania na próbie badawczej ponad 10 tys. respondentów. Proces certyfikacji wspierała Rada Marek – grono doradcze konkursu, które tworzą osoby z doświadczeniem w marketingu, badaniach, strategii, brandingu, reklamie i PR-ze. Historie zwycięzców znajdą się, jak od 2004 roku, w specjalnym albumie wydawanym z okazji konkursu Superbrands Polska.
W gronie nagrodzonych marek znalazły się: AMS, APART, Cisowianka, Continental, DPD, Factory, GASPOL, Huawei, Innogy, Jan Niezbędny, Kappahl, Lancerto, Legia, LEGO, Lewiatan, Loyd, Łomża, M1, Martini, Mokate, Muszynianka, Neinver, Newsweek, Onet, PKP Intercity, Princessa, Thermomix, Volkswagen, Wielkopolski i Wirtualna Polska.
Laureaci nagrody Superbrands Polska
Nagrodę honorową otrzymał natomiast reżyser i scenarzysta Paweł Pawlikowski, twórca m.in. „Idy” i „Zimnej wojny”. „Jest marką klasy światowej, sławiącą Polskę i dającą nam powód do dumy. Jego wybitne artystyczne dokonania odbijają się głośnym echem na całym świecie. Prowokują do dyskusji, zmuszają do ciągłego zadawania sobie najważniejszych pytań o zbiorową tożsamość” – argumentowali wybór organizatorzy. Tekst laudacji, który przygotowała reżyserka Agnieszka Holland, a odczytała aktorka Agata Kulesza, dostępny jest tymczasem na stronie organizatora.
Pawlikowski dołączył do grona laureatów nagrody honorowej z poprzednich edycji konkursu, którymi byli m.in. Janina Ochojska czy Krzysztof Penderecki.
Uroczysta gala wręczenia nagród odbyła się 9 maja 2019 roku w hotelu Hilton w Warszawie.
PRoto.pl było patronem medialnym wydarzenia. (mp)