W 22. edycji Effie Awards Poland jurorzy wyłonili 78 nominacji. Spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał ich Starcom, wśród agencji – McCANN Poland, a wśród reklamodawców McDonald’s i Grupa Maspex.
Najwięcej nominacji jury przyznało w kategorii React & Defend, która nagradza projekty firm i marek, które w obliczu czynników wyłącznie zewnętrznych biznesowych lub pozabiznesowych, przyjęły taktykę broniącą pozycji na rynku.
28 września 2021 roku ogłoszone zostały nominacje w tegorocznej edycji konkursu. Ponad 170 ekspertów zasiadających w 11 grupach jurorskich wybrało kampanie i rozwiązania marketingowe, które zasługują na nominację do Effie Awards 2021. Jury pod przewodnictwem Macieja Hermana, dyrektora zarządzającego LOTTE Wedel,
właściciela marki E.Wedel, oceniło zgłoszenia w 24 kategoriach.
Wśród agencji najwięcej nominacji otrzymały: McCANN Poland – 7, VMLY&R – 6 – oraz DDB Warszawa i Publicis Worldwide, które zdobyły ich po 5.
12 nominacji trafiło natomiast do agencji mediowej Starcom. Performics i Spark Foundry otrzymali ich po 7, a Wavemaker – 6.
McDonald’s i Grupa Maspex otrzymały najwięcej nominacji wśród marketerów – obie firmy zdobyły ich po 4. Kolejni nominowani w tej kategorii to Grupa Żywiec, LEGO, Mastercard oraz Polski Standard Płatności – każdy z 3 nominacjami.
Wśród tegorocznych nominowanych znalazło się ponad 20 debiutantów.
Z pełną listą nominowanych można zapoznać się na stronie.
Zwycięzcy zostaną ogłoszeni 26 października 2021 roku podczas uroczystej gali, która odbędzie się w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie.
PRoto.pl jest patronem medialnym konkursu.