21 marca 2018 roku podczas uroczystej gali ogłoszono wyniki konkursu EB Kreator organizowanego przez GoldenLine. Do czwartej edycji zgłosiło się 108 firm, które wysłały rekordową liczbę ponad 190 zgłoszeń. Jury wyróżniło nominacjami ponad 30 pracodawców. Statuetkę i tytuł EB Kreator 2017 otrzymały ostatecznie firmy: Apptension, Kwiaty&Miut, PwC Polska, IKEA Retail, Capgemini Polska oraz McDonald’s Polska.
Do konkursu EB Kreator firmy zgłaszały swoje projekty w siedmiu kategoriach: „Zakładka kariera”, „Wideo wizerunkowo-rekrutacyjne”, „Kampania w social media”, „Akcja rekrutacyjna”, „Kampania employer branding”, „Wewnętrzna kampania employer branding” oraz „Ogłoszenie rekrutacyjne”. O wyborze zwycięzców zadecydowało jury w składzie: Szymon Motławski (Pracownia EB GoldenLine), Adam Wąsik (GoldenLine), Katarzyna Młynarczyk (Socjomania), Jacek Kotarbiński (kotarbinski.com), Marta Pawlak-Dobrzańska (Great Digital), Iwona Grochowska (Nais).
Najlepsza zakładka kariera
Wyróżnienie w kategorii „Zakładka kariera” otrzymali IKEA Retail, McDonald’s Polska oraz FreshMail. Za najlepszą zakładkę kariera uznano stronę firmy Apptension. Została ona zaprojektowana niezwykle minimalistycznie. Jej celem jest w jak najprostszej i najbardziej klarownej formie dostarczać kandydatom najważniejszych informacji, między innymi o procesie rekrutacyjnym, aktualnych ogłoszeniach o pracę, ścieżkach kariery i atmosferze w firmie. Do kluczowych informacji można łatwo dotrzeć również w wersji mobilnej. Dobry projekt strony przełożył się na mierniki, bo oprócz ruchu i liczby aplikacji wzrosło także zaangażowanie użytkowników.
Najlepsze wideo wizerunkowo-rekrutacyjne
Za najlepsze wideo wizerunkowo-rekrutacyjne uznano film nadesłany przez Kwiaty&Miut. Jury doceniło autentyczność przekazu i warsztat filmowy, który pokazuje, że nawet kilkuosobowe firmy mogą tworzyć angażujące materiały employerbrandingowe. Wyróżnieni w tej kategorii zostali 10Clouds, Arla Global Shared Services oraz McDonald’s Polska.
Najlepsza kampania social media
Za najlepszą kampanię w social media jury uznało kampanię Capgemini. Czy social media rekrutują? Takie pytanie zadała sobie firma Capgemini i postanowiła znaleźć odpowiedź. W tym celu zorganizowała akcję dyżurów rekrutacyjnych na Facebooku, z których pierwszy odbył się w grudniu ubiegłego roku. Prosty pomysł zainteresował setki osób i pozwolił pozyskać kilkadziesiąt wartościowych CV. Wyróżnieni w tej kategorii zostali również IKEA Retail, Accenture, Allegro.pl oraz Stanley Black & Decker.
Najlepsza akcja rekrutacyjna
Zwycięzcą w kategorii „Akcja rekrutacyjna” została firma PwC. Firma stworzyła fabularny projekt rekrutacyjny oparty na formule case story. Kandydaci wciągnięci do świata fikcyjnej firmy NanoShadow przez dwa miesiące wykonywali zadania i zbierali na jej temat dane niezbędne do przeprowadzania audytu przed wejściem firmy na giełdę. Finałem akcji było zaproszenie 100 osób na wyjątkową sesję rekrutacyjną przygotowaną w formie gry. Dzięki całej akcji firma spełniła swoje potrzeby rekrutacyjne i odniosła sukces wizerunkowy. Wyróżnieni w tej kategorii zostali również Budimex, Daftcode oraz Connectis.
Najlepsza kampania employer branding
W kategorii „Kampania employer branding” wyróżnieni nominacjami zostali ABB Business Services, Budimex, McDonald’s oraz Performante. Najlepszą kampanią employer branding została akcja zorganizowana przez IKEA Retail. IKEA, wkraczając na lubelski rynek pracy, przygotowała kampanię, która opierała się o motyw „dobrego sąsiada”. Odpowiednio przygotowane materiały dotyczące pracy w firmie, wykorzystanie wielokanałowej rekrutacji, w tym formy wideo, otworzenie przestrzeni rekrutacyjnej „IKEA Spotkajmy się” przyniosły wymierne efekty. Kandydaci docenili wspaniałą atmosferę i często podkreślali, że w przestrzeni rekrutacyjnej „czuli się jak w domu”. Dzięki kampanii IKEA otrzymała kilka tysięcy aplikacji i w pełnym składzie, z sukcesem otworzyła nowy sklep w Lublinie.
Najlepsza wewnętrzna kampania employer branding
W kategorii „Wewnętrzna kampania employer branding” nominowani zostali ABB, Apptension oraz Deloitte Advisory. Zwycięzcą została firma Capgemini Polska. Połączyć pozytywnymi emocjami 7000 pracowników to cel, jaki postawiło przed sobą Capgemini z okazji jubileuszu firmy. Centralnym punktem kampanii została platforma społecznościowa Birthday Capsule, której celem było zebranie w jednym miejscu życzeń urodzinowych i wspomnień z ponad dwóch dekad działalności firmy w Polsce. Do platformy oprócz zespołu mieli dostęp także partnerzy biznesowi, klienci i współpracownicy. Przemyślane działania promocyjne zaowocowały zaangażowaniem prawie 3000 użytkowników.
Najlepsze ogłoszenie rekrutacyjne
Nominowani, a tym samym wyróżnieni w tej kategorii zostali Oney Polska, Agora, FFW Communication, Grupa Interia. Jury zdecydowało jednak o nieprzyznaniu nagrody głównej.
Nagroda Jury
Jury przyznało specjalne wyróżnienie firmie McDonald’s. Firma została doceniona za konsekwencję w działaniu, stawianie na różnorodność i strategię łączenia pokoleń w pracy nie tylko w 2017 roku, lecz także przez kilka ostatnich lat. Doceniono również doskonałe materiały rekrutacyjne i employerbrandingowe pokazujące, jak ważny jest rozdział między pracą a życiem prywatnym.
PRoto.pl było patronem medialnym konkursu.