Rozstrzygnięto trzecią edycję konkursu „Kampania Społeczna Roku 2010”. Jury, złożone z 16 ekspertów w dziedzinie marketingu społecznego, przyznało nagrody w 4 kategoriach oraz wyróżniło 6 kampanii. Specjalne wyróżnienie przyznano w kategorii projekt zaangażowany. Ogłoszenie zwycięzców oraz wręczenie nagród odbyło się w trakcie uroczystej gali 2 czerwca w Centrum Łowicka w Warszawie.
Konkurs „Kampania Społeczna Roku 2010” odbył się już po raz trzeci. Zorganizowała go Fundacja Komunikacji Społecznej we współpracy z portalem kampaniespoleczne.pl. Do konkursu zgłoszono 73 kampanie społeczne zrealizowane w Polsce w 2010 roku
W najważniejszej kategorii konkursowej – inicjatywy obywatelskie –zwyciężyła kampania „Real’na Pomoc. Szlachetna paczka 2010” zrealizowana przez Stowarzyszenie Wiosna we współpracy z agencją Opus B i Tango Production. Nadawca otrzymał nagrodę w wysokości 10 000 zł.
W kategorii inicjatywy instytucji publicznych nagrodzono Krajową Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad za kampanię „Jesteś sprawcą, jesteś ofiarą” stworzoną przez Sparing Communication Group.
W kategorii inicjatywy lokalne wręczono 2 nagrody. Pierwszą z nich otrzymało Pomorskie Stowarzyszenie Wspólna Europa (PSWE) za kampanię „Rowerowe Piątki”. Druga nagroda w tej kategorii trafiła do Bractwa Kurkowego Miasta Rybnik za kampanię „Motocykl ratunkowy dla Rybnika”. Nadawcy otrzymali po 2500 zł nagrody.
W kategorii inicjatywy społeczne firm przyznano 2 nagrody. Pierwsza z nich trafiła do współpracujących ze sobą przy produkcji kampanii „Milka. Razem dla Tatr” firm: Kraft Foods, Starcom, ALERT MEDIA Communications Next i Ogilvy. Drugą otrzymała firma Gedeon Richter za kampanię „Mam SM”, której wykonawcą była firma Hill and Knowlton Poland.
Wyróżnienia przyznano kampaniom:
– „Rak’n’Roll. Wygraj życie” – Fundacja Rak’n’Roll i Euro RSCG 4 D i Euro RSCG Sensors (kategoria inicjatywy obywatelskie),
– „Nawet po rozwodzie jesteście mi potrzebni oboje” – Fundacja Akcja (kategoria inicjatywy 1%),
– „Mały procent. Wielka sprawa” – Gdyńskie Centrum Organizacji Pozarządowych przy Biurze Prezydenta Miasta Gdyni (kategoria inicjatywy 1%),
– „Życie czeka” – Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie (kategoria inicjatywy instytucji publicznych),
– „Windows 7 spełnia 7 życzeń podopiecznych Fundacji Mam Marzenie” – Microsoft i Fundacja Mam Marzenie (kategoria marketing zaangażowany społecznie).
Wyróżnienie specjalne otrzymał Krzysztof Ostanówko – twórca kampanii „Inna Droga” (kategoria projekt zaangażowany). Wyróżnieniem specjalnym RADIA ROXY za najlepszy spot radiowy uhonorowano kampanię „Jeszcze żywy karp” (odsłona „Lud lubi karpia, karp lubi lód”). Jej nadawcą jest Klub Gaja, zrealizowało ją zaś laboratorium reklamy Clos Brothers.
Informacje dotyczące kampanii zgłoszonych do konkursu oraz uzasadnienia werdyktów jury znajdują się w raporcie konkursowym zamieszczonym w portalu kampaniespoleczne.pl.