24 lipca 2023 roku ruszyła kampania społeczno-edukacyjna PKO Banku Polskiego, zatytułowana „Zwolnij, by wyprzedzić oszustów”. Hasło ma zwrócić uwagę klientów banku na to, że pośpiech i brak czujności są często wykorzystywane przez cyberprzestępców, aby nakłonić ofiary do podejmowania szybkich i pochopnych decyzji.
Celem działań jest zwrócenie uwagi na zagrożenia, z którymi można spotkać się w sieci, oraz uświadomienie klientom, szczególnie niedoświadczonym, jak nie paść ofiarą cyberprzestępczości. Kampania ma zachęcać do podejmowania przemyślanych i nieemocjonalnych decyzji.
„Przestępcy stale zmieniają metody oszustw i dostosowują je do zmieniającej się rzeczywistości. Liczą na naszą nieuwagę, decyzje podejmowane pod wpływem emocji i w pośpiechu, a głównym celem ich ataków są nieświadomi tych metod działania klienci. Dlatego to właśnie na te aspekty zwracamy szczególną uwagę w naszej najnowszej kampanii społecznej” – mówi Marek Kozłowski, dyrektor Departamentu Marketingu w PKO Banku Polskim.
Jak podaje PKO Bank Polski, w ramach kampanii będą poruszane tematy dotyczące oszustw, które zdaniem banku są najczęściej spotykane. Akcja ma wyjaśniać, jak radzić sobie w sytuacji, gdy oszust podszywa się pod pracownika banku, wyłudza kod BLIK czy wysyła fałszywy link w wiadomości SMS.
Kampanię wspiera portal Interia.pl, który ma udostępniać artykuły, porady, filmy, quizy i webinary dotyczące cyberbezpieczeństwa na specjalnej stronie zwolnij.interia.pl. Materiały można znaleźć także na pkobp.pl.
Działania contentowe mają wesprzeć dodatkowo reklamy w grach mobilnych i w mediach społecznościowych oraz emisja banerów.
Kampania potrwa pięć tygodni. Przygotowaniem kreacji zajęła się agencja AWX, a za zakup mediów odpowiada dom mediowy Sigma BIS. (af)