piątek, 20 grudnia, 2024
Strona głównaArtykuły5 pomysłów na wsparcie sprzedaży za pomocą content marketingu

5 pomysłów na wsparcie sprzedaży za pomocą content marketingu

Działania content marketingowe prowadzone są z myślą o wspieraniu sprzedaży. Jakich narzędzi content marketingu użyć, aby dostarczyć działowi sprzedaży wartościowych namiarów na potencjalnych klientów?

Wspieranie sprzedaży przez marketing odbywa się na kilka sposobów. Możesz gromadzić dane potencjalnych klientów (tzw. leadów) i kontaktować się z nimi, oferując im zakup Twojego produktu. Możesz edukować potencjalnych klientów, dostarczając im informacji potrzebnych do podjęcia decyzji zakupowej. Możesz w końcu odciążyć dział obsługi klienta, dostarczając obecnym klientom informacji i inspiracji do tego, jak najlepiej mogą wykorzystać Twój produkt. Mogą w tym pomóc także narzędzia content marketingu. Poniżej kilka wybranych przykładów.

1. E-book – dobrze napisany e-book oferuje Twojemu klientowi wartość dodaną. Edukując go, równocześnie w nienachalny sposób możesz zaprezentować swoją firmę i jej ofertę. Przykładowo ING Bank, promując swoje konto oszczędnościowe, opracował e-booka z pomysłami na oszczędzanie w różnych sferach życia. E-book był także narzędziem pozyskiwania danych potencjalnych klientów.

2. Webinarium – wykład online, gdzie prezentujesz wiedzę związaną z działalnością Twojej firmy, to również sposób na przyciągnięcie potencjalnych klientów. Webinaria z powodzeniem stosuje firma Netsprint, edukując w zakresie nowoczesnych koncepcji i rozwiązań marketingowych.

3. Wydarzenia branżowe – dobrym pretekstem do gromadzenia danych potencjalnych klientów są również wydarzenia. Choć dzieją się one offline, spora część aktywności, w tym gromadzenie danych, odbywa się online. Ciekawe wydarzenie poświęcone tematom interesującym dla potencjalnych klientów przyciąga ich. Tutaj przykładem może być cykl Eventcepcja, poświęcony organizowaniu eventów. Tworzony jest przez firmę Evenea, polską platformę do rejestrowania uczestników wydarzeń online.

4. Materiały eksperckie i przewodniki – pozwalają one Twojemu klientowi dowiedzieć się więcej na temat sektora rynku, w którym działasz czy poznać podstawowe zastosowania Twojego produktu. Tak jak napisałam wyżej, są też nieocenioną pomocą dla działu obsługi klienta. Przykładem może być firma GetResponse, która tworzy wiele treści dotyczących wysyłania newsletterów, tworzenia stron docelowych czy optymalizacji mailingów – słowem: wszystkiego, z czym wiąże się korzystanie z tych narzędzi.

5. Studia przypadków – ta forma opowiadania o swoich usługach jest stara jak marketing i public relations. Dzięki rozwojowi technologii internetowych zyskała nowe formy wyrazu (filmy, animacje), a dzięki content marketingowi przeżywa obecnie swój renesans. Studium przypadku dostarcza argumentów potencjalnym klientom, że warto z Tobą współpracować, bo masz doświadczenie w obsłudze podobnych firm. Jeśli powiążesz je z procesem gromadzenia danych, będziesz mieć namiary do starannie wyselekcjonowanej grupy potencjalnych klientów. Przykładowo, ze studiów przypadków korzysta firma Salesforce (producent oprogramowania CRM), która na swojej stronie internetowej przedstawia przypadki najbardziej udanych wdrożeń własnych rozwiązań.

Sposobów na gromadzenie danych potencjalnych klientów istnieje dużo więcej – powyższa lista może być rozwijana i uzupełniana. Aby jednak wszystkie narzędzia content marketingowe spełniały swoje zadanie, powinny pozwalać klientom na uzyskanie wartościowej wiedzy, a równocześnie – wpisywać się w działalność Twojej organizacji.

Anna Miotk, dyrektor ds. komunikacji w PBI, autorka bloga annamiotk.pl, trenerka Akademii PRoto

Zapisz się na praktyczne szkolenie w PRoto z Anną Miotk!

26 czerwca | CONTENT MARKETING

Program i zapisy

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj