niedziela, 17 listopada, 2024
Strona głównaArtykułyPaweł Lipiec: czego NIE kupujemy od influencerów?

Paweł Lipiec: czego NIE kupujemy od influencerów?

Dzisiejszy marketing nieustannie się zmienia. Jedną z zauważalnych zmian jest nastawienie się na efektywność i precyzję kosztem wielkiej skali, która nie zawsze trafia do odpowiednich odbiorców. Coraz częściej pracujemy na mniejszych grupach, na precyzyjnie określanych „targetach”, tak, aby móc jak najlepiej dopasować do nich przekaz.

Wokół współpracy z influencerami narosło sporo mitów. Jednym z popularniejszych i chyba najczęściej powtarzanych jest to, że influencerzy dają marce zasięg. To się zdarza jedynie w kilku pojedynczych, wyjątkowych na skalę naszego kraju przypadkach. Natomiast ponad 99 proc. kampanii z udziałem blogów czy twórców wideo nie opiera się w żadnym stopniu na ich zasięgu.

Spójrzmy prawdzie w oczy – zasięgi twórców z punktu widzenia marek, zwłaszcza tych dużych, to jakiś żart. Weźmy Coca-Colę czy McDonalda. Na całym świecie ich produkty ludzie kupują częściej, niż co sekundę. Czy dla nich dotarcie z przekazem reklamowym do 30 czy 300 tysięcy osób (a nawet do jednego miliona) to jest zauważalna skala? Oczywiście, że nie!

Dlaczego zatem influencerzy? Z tego powodu, o którym wspomniałem na początku. Podejmujemy więcej działań, ale lepiej dopasowanych do wąskich grup odbiorców. Digital influencerzy skupiają wokół siebie i swojej twórczości takie właśnie grupy. Ta współpraca pozwala na dotarcie do naszych potencjalnych klientów. Dodatkowym atutem są oczywiście wiarygodność twórcy, jego kreatywność itd.

Co więcej, gdybym miał kupować zasięgi od twórców, byłoby to chyba jedno z najdroższych, jeśli nie najdroższe aktualnie źródło pozyskiwania ruchu. Łatwo sprawdzić, że dużo optymalniejszym rozwiązaniem jest kupienie zasięgu w mediach społecznościowych.

Pożegnajmy zatem mit o zasięgach twórców jako istotnym parametrze ich doboru do kampanii, ponieważ jest on jednym z mniej istotnych.

Paweł Lipiec, Head of Social Media w 24/7Communication, trener Akademii PRoto

Szkolenie: Współpraca z influencerami z Pawłem Lipcem już 30 września!

SPRAWDŹ PROGRAM

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj