Cel kampanii
Kampania miała na celu zaistnienie polskiego start-upu InStream – platformy CRM, z bardzo ograniczonym budżetem na promocję – w świadomości konsumentów ze Stanów Zjednoczonych oraz Wielkiej Brytanii. Wejście na platformę Product Hunt (portal do testowania idei biznesowych z całego świata – przyp.red.) miało zapoczątkować serię akcji promocyjnych skierowanych na zagraniczne rynki, tłumaczyć, czym jest produkt, do czego służy i do kogo jest adresowany.
Grupy docelowe
Potencjalni klienci z USA oraz Wielkiej Brytanii aktywni zawodowo, z naciskiem na grupę mającą w pracy styczność ze sprzedażą, bądź osoby prowadzące złożoną komunikację z wieloma partnerami i posiadające kontakty biznesowe.
Działania
O 9:05 czasu CET (Warszawa) InStream został opublikowany na platformie Product Hunt przez influencera Tomasza Górskiego w kategoriach Productivity, Sales, CSM Tools, Customer Communiction oraz Lead Generation. Czas został wybrany celowo – było to pięć minut po wyzerowaniu zegarów odliczających dobę na platformie. W ten sposób InStream zyskał szansę na promocję swojego produktu i utrzymanie go na głównej stronie, co dało efekt „kuli śnieżnej” przez 24h, która przechodząc przez wszystkie strefy czasowe globu docierała do jak największej liczby potencjalnych klientów.
Następnie CEO InStream dodał pierwszy komentarz pod postem, w którym tłumaczył, czym jest InStream i zaoferował użytkownikom portalu specjalną zniżkę.
Tym samym zachęcił najbardziej aktywnych użytkowników z Europy do testów oraz dodawania komentarzy, które zapewniają wyższe miejsce w serwisie w danym dniu.
Równolegle z działaniami prowadzonymi na platformie Product Hunt pojawiały się publikacje w mediach o nowym start-upie z Polski wkraczającym na zagraniczne rynki. O InStream pisały m.in. 4biznes, MamStartup i Online Marketing Polska. Dzięki tym artykułom więcej osób trafiało na profil polskiego start-upu na Product Hunt i do godziny 14:00 czasu CET InStream został drugim najczęściej oglądanym programem w serwisie. Dało to przewagę nad produktami z USA, które dopiero od tej godziny rozpoczynały promocję swoich rozwiązań.
Od 14:00 każdy użytkownik Product Hunt wchodząc na stronę główną widział InStream z największą liczbą upvote, czyli poleceń oraz wieloma komentarzami, skutecznie wykorzystywanymi przez zespół marketingu.
Efekty
Cała akcja zakończyła się trzecim miejscem InStream pod względem dziennej popularności w serwisie. Zagwarantowało to umieszczenie polskiego start-upu w tygodniowym newsletterze Product Hunt wysyłanym do około 60 tysięcy osób, 2365 wejść na stronę (z czego 67 proc. ruchu pochodziło od odwiedzających należących do grupy docelowej) oraz znaczną liczbę założonych kont.