sobota, 11 stycznia, 2025
Strona głównaAktualności1,5 tys. billboardów Gronkiewicz-Waltz z błędem

1,5 tys. billboardów Gronkiewicz-Waltz z błędem

Skrót z hasła wyborczego obecnej prezydent Warszawy jest pisany niepoprawnie. Eksperci i wyborcy wytykają błąd, sztabowcy twierdzą, że to celowy zabieg – informuje zyciewarszawy.pl

Jak czytamy, skrót od „ciąg dalszy nastąpi” na billboardach Hanny Gronkiewicz-Waltz wydrukowano jako „C.D.N.” (zamiast „cdn.”). „Jeśli skrót nie kryje innych niż ciąg dalszy wyrazów, to nie powinno tu być kropek. Jeśli wszystkie litery są wielkie, to tym bardziej stosowanie kropek jest nieuzasadnione” – mówi na łamach portalu prof. Tomasz Korpysz z UKSW.

Już tydzień temu na łamach PRoto.pl pojawiły się sprzeczne głosy ekspertów dotyczące hasła Gronkiewicz-Waltz. Jako ciekawe i nietypowe opisywał je Wiesław Gałązka. Z kolei dr Bartłomiej Biskup twierdził, że ze skrótowcami w haśle wyborczym zawsze wiąże się zagrożenie. Pomysł PR-owców urzędującej prezydent skwitował krótko: „ryzykowny”.

Sztabowcy tłumaczą, że wielkie litery pojawiły się na billboardach by lepiej przyciągać uwagę. Zadaje się jednak, że wpadli właśnie w typową pułapkę związaną ze skrótem.  „Jak nie byłoby kropek, to byłby skrót wydawnictwa Czesława Bieleckiego, a z tego już byśmy się chyba nie wytłumaczyli” – podkreśla cytowany przez portal Rafał Trzaskowski, szef sztabu wyborczego obecnej prezydent Warszawy. Sztab zdecydował się na zastosowanie błędnego skrótu również w ulotkach wyborczych. (iw/bs).

 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj