W II kwartale tego roku Facebook osiągnął 1,8 mld dolarów przychodu, z czego 1,6 mld pochodziło z reklam. Coraz poważniejszym źródłem przychodów są reklamy mobilne.
W minionym kwartale z reklam mobilnych pochodziło 41 proc. wszystkich przychodów marketingowych. W I kw. 2013 roku odsetek ten wynosił 30 proc. Nadal niewielkie pozostają przychody z innych źródeł, w tym gier – od kwietnia do czerwca wyniosły one 214 mln dolarów.
Koncern odnotował także wzrost liczby aktywnych użytkowników w okresie dziennym. Z 1,2 mld użytkowników, którzy w czerwcu mieli dostęp do Facebooka, dziennie korzystało z niego 699 mln, czyli o 27 proc. więcej niż w II kwartale 2012 roku. W porównaniu z tym okresem o 51 proc. wzrosła także liczba użytkowników korzystających z Facebooka za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Pod koniec czerwca było to 819 mln osób.
Wzrasta także obecność firm w tym serwisie, strony na Facebooku ma 18 mln firm lokalnych, w porównaniu do 16 mln w I kwartale. (ks)