piątek, 27 grudnia, 2024
Strona głównaAktualności1 proc. podatku nie na kampanie promocyjne

1 proc. podatku nie na kampanie promocyjne

Nowelizacja ustawy o pożytku publicznym i o wolontariacie przewiduje doprecyzowanie zasady przekazywania 1 proc. podatku dochodowego Organizacjom Pożytku Publicznego. Co wnoszą zaproponowane przez Senat poprawki? – czytamy w portalu prawo.rp.pl.

Według jednej z zaproponowanych poprawek, oferta realizacji zadania publicznego ma być składana w otwartym konkursie ofert, a nie po jego zakończeniu. Kolejne poprawki eliminują z ustawy przepisy mające na celu utworzenie Funduszu Wspierania Organizacji Pożytku Publicznego. Oznacza to, że fundusze pochodzące z 1 proc. podatku, które nie zostały wykorzystane przez podmioty, które straciły status organizacji użytku publicznego oraz te uzyskane niezgodnie z ustawą będą przekazywane naczelnikowi urzędu skarbowego, więc wrócą do budżetu państwa.

Dalej czytamy też, że kolejne poprawki wprowadzają dla organizacji zakaz finansowania kampanii promocyjnej, zachęcającej do przekazywania 1 proc. podatku ze środków uzyskanych właśnie z tego źródła. Sankcją za złamanie tego przepisu byłaby grzywna – podaje prawo.rp.pl.

Pojawiła się też m.in. propozycja, by wszystkie programy komputerowe służące do wypełnienia zeznania podatkowego zawierały informację o możliwości dokonania swobodnego wyboru organizacji, której można przekazać 1 proc. podatku lub o braku możliwości dokonania takiego wyboru za pośrednictwem danego programu – czytamy. (mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj