O tym, które marki millenialsi z USA uważają za najbardziej renomowane i godne zaufania, pisze forbes.com.
Źródło powołuje się na ranking przygotowany przez Reputation Institute (RI), firmę consultingową specjalizującą się w zarządzaniu reputacją. Wyniki mają pokazać firmom, jak mogą ocenić i poprawić swoją reputację wśród klientów na różnych rynkach z całego świata – czytamy.
W ocenie danej firmy (The RepTrak Pulse) brane pod uwagę są m.in.: szacunek, zaufanie, podziw oraz uczucia, jakie wywołuje firma w siedmiu obszarach: produkty i usługi, innowacje, miejsce pracy, zarządzanie, pochodzenie, kierownictwo i wydajność.
Na czele rankingu znalazł się Samsung, który osiągnął najlepszy wynik w 5 z 7 obszarów RI. Firmę doceniono m.in. za dotarcie do millenialsów w swoich kampaniach promocyjnych w social mediach, zaangażowanie w społeczną odpowiedzialność czy produkty technologiczne, którymi zachwyca się pokolenie Y – informuje forbes.com.
Jak podaje źródło, Samsung odnotował wyraźną poprawę w porównaniu z 2015 r. – jego wynik powiększył się o 9,3 pkt. Co więcej, wypadł lepiej w każdym z 7 obszarów.
Wszystkie firmy, które znalazły się w tegorocznym rankingu działają w branży technologicznej i konsumenckiej – czytamy. Drugie miejsce zajął Nike, a tuż za nim uplasowała się firma Johnson & Johnson. W pierwszej piątce znalazł się również Intel Corp. Zamyka ją natomiast Sony.
Rolex, który zajął 9 miejsce w rankingu, jest uznawany w ogóle za najbardziej renomowaną firmę na świecie.
Czytamy, że konsumenci są coraz bardziej skłonni do pracy, inwestowania, rekomendowania i kupowania produktów od firmy, którą uznają za renomowaną. Jednak sprawdza się to szczególnie wśród starszych przedstawicieli millenialsów.
Oto ranking:
1. Samsung (86.8 pkt)
2. Nike (84.7 pkt)
3. Johnson & Johnson (84.7 pkt)
4. Intel Corp. (82.7 pkt)
5. Sony (82.4 pkt)
6. Lego (82.3 pkt)
7. Walt Disney Company (81.4 pkt)
8. Nintendo (80.9 pkt)
9. Rolex (80.9 pkt)
10. Canon (80.6 pkt)
RI uzyskało10 tys. ocen za pośrednictwem kwestionariusza internetowego. Wszystkie odpowiedzi zebrano w I kwartale 2016 r.
(ak)