O tym, z jakimi pozycjami książkowymi powinien zapoznać się każdy Social Media Manager, pisze Dara Fontein na blog.hotsuite.com.
1. Content Strategy for the Web – Kristina Halvorson
Z tej książki dowiemy się m.in jak nauczyć się prowadzenia działań content marketingowych. Autorka daje wskazówki dotyczące zarówno audytu po zakończeniu badań, jak i sposobu realizowania projektu.
2. Purple Cow – Seth Godin
Ta książka, nazwana przez jednego z pracowników Hootsuite „ojcem chrzestnym książek o marketingu” ma nie tylko intrygujący tytuł. Jej autor chce zmienić sposób myślenia o marketingu. Jak czytamy, „może być ciężko Social Media Managerom codziennie wymyślać oryginalną treść, czasami więc potrzebna jest po prostu fioletowa krowa”. Czyli coś ekscytującego i zaskakującego. Każdego dnia konsumenci mają do czynienia z nudnymi rzeczami – brązowymi krowami – można więc założyć, że czegoś nietypowego – fioletowego zwierzęcia – nie zapomną – mówi Godin.
3. Contagious: Why Things Catch On – Jonah Berger
To z kolei bestseller New York Timesa. Pozycja została okrzyknięta również najlepszą książką o marketingu 2014 roku przez American Marketing Association. Berger przedstawia 6 cech, które mają wpływ na wszystko – od produktów po media content. W książce przeczytamy, jak te cechy wykorzystać, by stworzyć własną treść, chętnie udostępnianą przez innych.
4. Thinking, Fast and Slow – Daniel Kahneman
Dzięki lekturze tej pozycji, dowiemy się, dlaczego podejmujemy takie, a nie inne decyzje. Autor książki jest noblistą i ekspertem w dziedzinie ludzkich zachowań. Powinien je rozumieć każdy Social Media Manager.
5. Conntected: The Surprising Power of Our Social Networks and How They Shape Our Lives – How Your Friend’s Friends’ Friends Affect Everything Yoy Feel, Think, and Do – Nicholas A. Christakis, James H. Fowler
Autorzy książki odkrywają sieci społecznościowe i związki między ludźmi oraz to, jak relacje wpływają na nasze decyzje. Ta wiedza przyda się każdemu Social Media Managerowi w tworzeniu strategii.
6. Everybody Writes – Ann Handley
Pisanie jest umiejętnością niezbędną dla marketerów. Książka Handley to przystępny i przedstawiony w zwięzłej formie przewodnik, z którego dowiemy się, jak dopasować content do publiczności.
7. Hug Your Haters – Jay Baer
Kolejnym obszarem, który nie powinien być obcy Social Media Managerom, jest obsługa klienta. Jak radzić sobie z niezadowolonym klientem czy hejterem w mediach społeczościowych? Odpowiedź znajdziemy w książce Barea. Co więcej, dowiemy się, co zrobić, by coś na początku negatywnego, wpływało pozytywnie na markę.
8. Likeable Social Media – Dave Kerpen
Ta książka jest z kolei o tym, jak słuchać odbiorców, by móc dostarczyć im odpowiednie treści.
9. Social IMC: Social Strategies with Bottom-Line ROI – Randy Hlavac
Czy wiesz, jak Twoja strategia wpływa na Twój biznes? Zamiast ogólnych teorii Hlavac pisze o sprawdzonych taktykach, które mogą przynieść rezultaty.
10. Jab, Jab, Jab, Right Hook: How to Tell Your Story in a Noisy Social World – Bary Vaynerchuk
Social Media Managerowie doskonale wiedzą, że jedną z najważniejszych kwestii jest to, by ktoś o ich wiadomości usłyszał. Natłok treści nieustannie udostępnianej w sieci oznacza, że trzeba się bardzo postarać, by być pewnym tworzenia unikalnej i wartościowej treści. Vaynerchuk w swojej książce pokazuje, jak dostosować swój content do konkretnych kanałów i nadążyć za ciągle zmieniającym się krajobrazem mediów społecznościowych.
(ak)