Listę 10 rodzajów postów na bloga, które wywołają zaangażowanie odbiorców, przedstawia Gini Dietrich na prdaily.com.
1. Post o charakterze manifestu
Od czasu do czasu można napisać coś w formie deklaracji, wtedy odbiorcy będą mieli poczucie, że przed nimi odpowiadasz – radzi autorka.
2. Newsjacking
To wykorzystywanie newsa do promocji własnej marki. Jak podkreśla Dietrich, warto zastanowić się, jakie lekcje można wyciągnąć z sytuacji (np. PR-owych kryzysów), o których mówią aktualnie media.
3. Debata
Skoro narzekamy na brak dyskusji w blogosferze, najlepiej jeśli wywołamy ją sami – czytamy. Można zaaranżować rozmowę między dwiema osobami, w którą mogą włączyć się kolejne.
4. Dobre przykłady
Autorka tekstu przyznaje, że pokazanie udanych case studies się sprawdza – pod warunkiem, że są właściwie przeanalizowane, dobrze napisane i dostarczają wartościowych lekcji dla czytelnika.
5. Złe case’y
Ludzie chętnie dzielą się treściami o charakterze negatywnym. Na początku roku Honda wycofała niektóre ze swoim samochodów, ale informacja o tym dotarła do odbiorców przede wszystkim za pośrednictwem internautów, którzy udostępniali ją na swoich facebookowych profilach – pisze Dietrich.
6. Brzydkie treści
One również przyciągają uwagę i sprawiają, że ludzie chcą czytać i udostepniać informacje. Jak podkreśla autorka, „jeśli wiesz, jak pisać o katastrofach, nikogo przy tym nie atakując, to Twój post będzie popularny”. Podaje równiez przykład Ragana, który w swoich nagłówkach często stosuje terminy takie jak „najbardziej znienawidzony”.
7. Listy
Ludzie je lubią – zapewnia autorka tekstu. Dlaczego? Bo są łatwe w lekturze.
8. Gratisy
Internauci lubią prezenty. Możesz zaproponować im książkę napisaną przez znajomego, kolekcję bezpłatnych e-booków innych blogerów czy swoją własną – wylicza Dietrich.
9. Rankingi
Autorka przyznaje, ze ten rodzaj treści to dobry sposób na zwrócenie uwagi odbiorców. Cision czy InkyBee co roku publikują zestawienie najlepszych blogów. Post tego drugiego był udostępniony nawet 2 tys. razy – czytamy.
10. „Aplikacja roku”
Dietrich proponuje tworzenie tekstów zatytułowanych np. aplikacja miesiąca czy regularne tworzenie recenzji książek. Najpiew należy jednak wybrać temat dla siebie i swojej niszy oraz określić, jak często materiał bedzie publikowany – raz na rok, kwartał, miesiąc, tydzień.
Artykuł po raz pierwszy ukazał się w Spin Sucks.
(ak)