Social media i popularność urządzeń mobilnych wpływają na to, jak brand menadżerowie kreują i dzielą treści, w jaki sposób komunikują się z klientami i mierzą sukces – czytamy w artykule w portalu ragan.com.
1. Facebook rządzi
W mijającym roku, YouTube znalazł się na drugim miejscu pod względem liczby unikalnych użytkowników na platformie video; wyprzedził go Facebook.
2. Masz tylko 5 sekund, by zdobyć uwagę odbiorcy
Badania firmy Analytics Research pokazały, że w przypadku reklamy video działa zasada pierwszych pięciu sekund – jeśli w tym czasie nie zainteresujesz widza, jego zaangażowanie filmem drastycznie spadnie.
3. Wzrost automatyzacji
Podczas gdy specjalistyczne programy gromadzą informacje, marketingowcy walczą z liczbami, starając się przetworzyć statystyki w taktyki i podejmując na ich podstawie mądre decyzje. Platformy wymiany danych nie są jednak rozwiązaniem, a powinny być jedynie narzędziem do podejmowania lepszych decyzji.
4. „Shared biznes” przynosi możliwości
Spostrzeżenie, że nawet zamożni klienci szukają możliwości zarobienia dodatkowych pieniędzy, zrewolucjonowało ideę wymiany towarów i dzielenia usług. Dzięki temu, jak grzyby po deszczu, wyrastają takie start-upy jak Uber czy Tinder.
5. Prywatność to nowy rodzaj piractwa
Wiele organizacji, poczynając na bankach, a kończąc na urzędach, doświadcza ataków hakerskich i kradzieży danych. To ostatnie dotyczyć może użytkowników różnych usług on-line (np. systemu rezerwacji wizyt w prywatnej opiece medycznej). Kwestia zaufania klienta staje się problemem ważnym dla marek, a przestaje być związana jedynie z tematem cyberbezpieczeństwa.
6. Na technologię B2B wpływają oczekiwania B2C
Klienci korporacyjni oczekują, że ich partnerzy biznesowi będą używać tych samych urządzeń do pracy. Wzrośnie potrzeba szybkiego działania, łatwego użytkowania, responsywności itd. Podział na to, co jest w zakresie technologii potrzebne B2B i B2C, przestanie być istotny ze względu na potrzebę standaryzacji.
7. Twój szef może być bootem
Wielu marketerów będzie się musiało odnaleźć w sytuacji, w której będą raportować nie żywej istocie, ale systemowi. Różne organizacje i firmy będą musiały zastanowić się, w jakich obszarach i kiedy potrzebne jest zaangażowanie człowieka, a co mogą zautomatyzować.
8. Reputacji marki nie da się zmierzyć algorytmem
Osoby dbające o wizerunek marki, będą musiały odejść od SEO na rzecz treści dzielonej przez różne kanały komunikacji. Znajomość najnowszego algorytmu Googla nie wystarczy.
9. Autentyczny i anonimowy pracownik oraz recenzje produktów będą najważniejsze
Pod koniec 2015 roku, giganci tacy jak Amazon, odpowiedzieli na negatywne komentarze na temat swoich produktów, wprowadzając opcję weryfikacji recenzji. Zaufanie do tych firm uległo osłabieniu, a one same stanęły przed wyborem: autentyczna promocja produktów czy dobre recenzje.
10. To nie Ty, to Twój telefon
Opcja GPS i lokalizacji powiązana z wieloma aplikacjami na smartfony, daje marketingowcom nowe sposoby na przypomnienie o danej marce i zachęcenie do przyjścia na zakupy do sklepu. Kupony lojalnościowe, wysyłane już teraz na smartfony, to trend, albo raczej nowoczesna wersja starej mody, który będzie się rozwijał również w 2016 roku. (jj)