W XV edycji PRCH Retail Awards przyznano 45 nagród. Tegoroczna gala konkursu odbyła się 14 listopada 2024 roku w Fortecy Kręgliccy w Warszawie.
Podczas wydarzenia wręczono 14 złotych statuetek oraz 28 srebrnych w 21 kategoriach biznesowo-strategicznych i marketingowych. Dodatkowo jury strategiczne wyłoniło zwycięzców specjalnych – przyznano trzy nagrody dla wyróżniających się projektów.
W gali wzięło udział ponad 300 gości, w tym m.in. prezesi, dyrektorzy zarządzający oraz dyrektorzy marketingu firm członkowskich PRCH. Na wydarzeniu pojawili się także przedstawiciele obiektów handlowych, sieci handlowych i firm oferujących produkty i usługi na rynku nieruchomości komercyjnych.
„Spośród 113 nominacji jury przyznało aż 45 nagród, co pokazuje znakomity poziom zgłoszonych aplikacji. Bardzo dziękuję członkom jury za ich trudną pracę i zaangażowanie, a aplikującym firmom gratuluję doskonałych projektów. Dziękuję też wszystkim uczestnikom gali za obecność i doskonałą atmosferę, która towarzyszyła wręczaniu nagród” – mówi Marcin Klammer, dyrektor zarządzający Polskiej Rady Centrów Handlowych.
Złote Nagrody otrzymali:
Obiekt handlowy roku – best performance: za Centrum Handlowe Wroclavia we Wrocławiu, dla Unibail-Rodamco Polska.
Przebudowa / rozbudowa / modernizacja obiektu handlowego: za centrum handlowe Promenada w Warszawie, dla G-City Poland.
Rekomercjalizacja roku: za centrum handlowe Westfield Mokotów w Warszawie, dla Unibail-Rodamco Polska.
Osiągnięcia ESG roku: za działania Unibail Rodamco Westfield, dla Unibail-Rodamco Polska.
Rozwiązania dla obiektów handlowych: za program At Your Service, dla Apsys Polska.
Dyrektor roku obiektu handlowego: dla Grzegorza Filipczyka, dyrektora Libero Katowice, Echo Investment.
B2B – działania na rzecz najemców: za program Better2gether, dla Apsys Polska.
Działania lojalizujące klientów: za aplikację programu lojalnościowego Sloneczna.app w Galerii Słonecznej w Radomiu, dla White Star Real Estate.
Działania roku w social media: za kampanię social media z wykorzystaniem narzędzi AI dla 7 obiektów – Centra handlowe przyszłości, dla Sierra Balmain.
Kampania otwarcia / przebudowy / modernizacji roku: za bezinwazyjną modernizację strefy atrium Pasażu Grunwaldzkiego we Wrocławiu, dla EPP.
The biggest challenge w marketingu: za projekt „Roboty drogowe” zrealizowany w Manufakturze w Łodzi, dla Apsys Polska.
Działania roku na rzecz lokalnej społeczności: za projekt „Biustowniczki”, dla G-City Poland.
Marketing manager roku obiektu handlowego: dla Moniki Długosz-Łempickiej z Manufaktury w Łodzi, Apsys Polska.
Agencja marketingowa / eventowa / PR roku: dla agencji Very Well.
Srebrne Nagrody otrzymali:
Nowy park handlowy roku: 2 równorzędne nagrody: za M Park w Iławie, dla LCP Properties oraz za Vendo Park w Koninie, dla TREI Real Estate Poland.
Park handlowy roku – best performance: za M Park w Ząbkowicach Śląskich, dla LCP Properties.
Obiekt handlowy roku – best performance: 2 równorzędne nagrody: za Centrum Handlowe Galaxy w Szczecinie, dla EPP oraz za Libero Katowice, dla Echo Investment.
Przebudowa/rozbudowa/modernizacja obiektu handlowego: 2 równorzędne nagrody: za Galerię Echo w Kielcach, dla EPP oraz za Centrum Janki, wspólnie dla Cromwell Property Group, Star Capital Finance i Apsys Polska.
Rekomercjalizacja roku: za Galerię nad Jeziorem w Koninie, dla Sierra Balmain.
Osiągnięcia ESG roku: 2 równorzędne nagrody: za Manufakturę w Łodzi, dla Apsys Polska oraz za 14 centrów handlowych NEPI Rockcastle w Polsce, dla NEPI Rockcastle.
The biggest challenge w działaniach biznesowych: 2 równorzędne nagrody: za rebranding portfela parków handlowych LCP na M Park, dla LCP Properties oraz za Fort Wola w Warszawie, dla Mayland Real Estate.
Rozwiązania dla obiektów handlowych: 2 równorzędne nagrody: za projekt Singu, dla Velis Ret oraz za projekt Times Square w Galerii Katowickiej, dla Screen Network.
Komunikacja ESG roku: 2 równorzędne nagrody: za kampanię „Dobrze nam w zielonym” w Centrum Janki, wspólnie dla: Cromwell Property Group, Star Capital Finance i Apsys Polska oraz za projekt Róż się! w Domu Mody Klif w Warszawie, dla Cushman & Wakefield.
Działania roku w social media: 2 równorzędne nagrody: za projekt Food Fyrtel: Food, Friends i Fun w social mediach w galerii Posnania w Poznaniu, dla Apsys Polska oraz za #KIERUNEKJURAJSKA w Galerii Jurajska w Częstochowie, dla GTC.
Kampania wizerunkowa roku: 2 równorzędne nagrody: za projekt 600 obrazów na 600 lat Łodzi w Manufakturze, dla Apsys Polska oraz za projekt Ikony Posnanii w galerii Posnania w Poznaniu, dla Apsys Polska.
Kampania prosprzedażowa roku: za projekt Manufaktura na talerzu, Manufaktura Łódź, dla Apsys Polska.
Kampania otwarcia / przebudowy / modernizacji roku: za projekt Otwarci na całego, sprawdź co nowego! w centrum handlowym Promenada w Warszawie, dla G-City Poland.
Działania roku na rzecz lokalnej społeczności: 2 równorzędne nagrody: za projekt Summer Bucket List w Elektrowni Powiśle w Warszawie, dla White Star Real Estate oraz za projekt „Młodzi przy Browarze” w Starym Browarze w Poznaniu, dla Fortis Centrum ARDEA.
Wydarzenie (event) roku: 2 równorzędne nagrody: za projekt Hucznie szastamy kasą! 10-te urodziny Galerii Katowickiej, dla Apsys Polska oraz za projekt Koncertowe 600-lecie Łodzi w Manufakturze, dla Apsys Polska.
Agencja marketingowa / eventowa / PR roku: 2 równorzędne nagrody: dla Focus Agency oraz dla Golden Rocket Agency Dawid Prymas.
W XVI edycji konkursu przyznano dodatkowo trzy nagrody specjalne dla projektów, które wyróżniły się w tegorocznej rywalizacji. Otrzymały je Apsys Polska za projekt „Roboty drogowe”, G-City Poland za rozbudowę centrum handlowego Promenada w Warszawie oraz Carrefour Polska za rozbudowę obiektu Sonata Park w Sochaczewie.
PRoto.pl jest patronem medialnym konkursu. (ao)