22 mln – tylu Polaków korzysta z internetu. Z tego aż 15 mln osób to tzw. heavy userzy, którzy są obecni w sieci ok. 40 dni w roku. „Z drugiej strony, są użytkownicy, którzy wciąż korzystają z internetu bardzo sporadycznie” – twierdzi Andrzej Garapich, prezes spółki PBI.
Korzystających z internetu można podzielić na dwie grupy: używających sieci codziennie oraz tzw. randomów, traktujących go instrumentalnie. Prawie 69 proc. respondentów (badanie NetTrack) przyznało, że korzysta z internetu codziennie lub prawie codziennie – czytamy w Dzienniku Gazecie Prawnej. Zaś z badania Cisco Connected Technology Report 2012, wynika, że 77 proc. z pokolenia Y (osoby między 18. a 30. rokiem życia) jeszcze przed wstaniem z łóżka sprawdza e-maile, wchodzi na serwisy społecznościowe ze swojego smartfona.
Co z przyszłością? „Przyszłość internetu jest dotykowa” – czytamy w gazecie. Ponadto coraz więcej jest użytkowników nazwanych post-WIMP-ami (użytkownicy internetu mobilnego). „To nowy typ internautów będący sporym wyzwaniem dla branży. Skoro są w sieci niemalże bez przerwy, to i reagować na ich działania trzeba się nauczyć w czasie rzeczywistym” – powiedział Bartłomiej Juszczyk, prezes agencji interaktywnej AdWeb. (kg)