154 – tyle prac zgłoszono do konkursu Effie. Wśród nich znalazły się 32 zgłoszenia wspólne od pracujących nad kampanią trzech lub więcej agencji. Ponadto w konkursie uczestniczy 30 nowych agencji.
„Kolejny rok i kolejny prawie 10 proc. wzrost zgłoszeń to potwierdzenie wagi, jaką branża przywiązuje do konkursu Effie i otrzymywanych w nim nagród. Dalej wzrasta odsetek wspólnych zgłoszeń, co pokazuje jak złożonym procesem jest zaprojektowanie i realizacja efektywnej kampanii” – powiedział Paweł Tyszkiewicz, dyrektor zarządzający SAR, przewodniczący Komitetu Organizacyjnego Effie.
Prace zostały zgłoszone w 20 kategoriach i ich ilość rozłożyła się następująco: Artykuły nieżywnościowe – 11, Bankowość – 11, Digital – 13 , Dobra konsumenckie – 12, E-commerce/e-services/m-commerce – 5, Kampanie dotyczące edukacji społecznej, kampanie CSR- 5, Launch – 9, Leki i suplementy diety – 7, Limited budget – 8, Long term marketing excellence – 12, Media – 7, Media idea – 3, Napoje – 14, Pro Bono – 4, Promocja miejsc i wydarzeń oraz sponsoring kultury i sportu – 11, Retail (sklepy/sieci handlowe) – 4, Telekomunikacja – 4, Ubezpieczenia i inwestycje – 3, Usługi – 5, Żywność – 6.
Tegorocznym przewodniczącym jury Effie jest Mirosław Godlewski, prezes Netia SA. Jury, złożone z 78 ekspertów pod opieką 5 przewodniczących grup jurorskich, rozpoczyna obrady on-line 08.07.2013 r.
Ogłoszenie wyników konkursu nastąpi w trakcie Gali Effie Awards 14 października 2013 r. w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie. (kg)