Optymistyczne wnioski płyną z ankiety przeprowadzonej przez grupę Worldcom wśród zrzeszonych agencji. Większość z nich zamierza zatrudnić nowych pracowników do obsługi rosnącej liczby klientów.
Jak wynika z badania, 76 proc. agencji ostatnio zatrudniło nowych pracowników lub zamierza to uczynić w pierwszym kwartale 2012 roku. Sytuacja finansowa 67 proc. agencji na początku 2012 roku okazała się lepsza niż na początku ubiegłego roku. 64 proc. agencji odnotowało natomiast znaczący wzrost aktywności w poszukiwaniu nowych klientów.
Według przedstawicieli agencji zrzeszonych w Worldcom firmy ze wszystkich sektorów zaczęły doceniać wagę działań PR. Współpraca z agencjami coraz częściej opiera się na rocznych kontraktach, zamiast pojedynczych projektów.
Badanie przeprowadzono w grudniu 2011 roku wśród agencji z regionów Azji i Pacyfiku, EMEA i Ameryki Południowej. Swoje ankiety przesłało ponad 100 firm. (ks)