niedziela, 17 listopada, 2024
Strona głównaAktualności2019 w PRoto.pl. Najpopularniejsze wiadomości ze świata

2019 w PRoto.pl. Najpopularniejsze wiadomości ze świata

Usunięcie przez Instagram zakładki, w której można było śledzić aktywność innych użytkowników, to tekst z kategorii Ze świata, który w 2019 roku wzbudził największe zainteresowanie Czytelników PRoto.pl. Popularne były też teksty poświęcone innym zmianom w tym serwisie, a także nowościom na Facebooku, a także newsy z obszaru influencer marketingu.

1. Z Instagrama znika zakładka pozwalająca na podglądanie aktywności użytkowników

Instagram usuwa zakładkę, dzięki której można było podglądać aktywność obserwowanych użytkowników – informuje wersm.com. „Following activity” (w Polsce „obserwujesz” w systemie Android lub „obserwowanie” w systemie iOS – przyp. red.) pokazywało najnowsze polubienia, komentarze i obserwacje osób, których profile śledziło się w portalu społecznościowym. (ak)

2. Facebook usuwa funkcję czatu w grupach

Facebook ogłosił, że usuwa funkcję czatu w grupach, uruchomioną w październiku 2018 roku – poinformował portal socialmediatoday.com. 16 sierpnia zablokowano możliwość rozpoczęcia nowej konwersacji w grupie, a od 22 sierpnia 2019 roku nie będzie można również rozmawiać w istniejących czatach. W Messengerze jednak nadal widoczne będą wcześniej przeprowadzone rozmowy – czytamy.

Platforma uspokaja, że zmiana dotyczy jedynie czatów prowadzonych wśród członków grupy na Facebooku. Opcja rozmów grupowych za pośrednictwem Messengera nadal będzie dostępna dla osób z grona znajomych oraz połączonych w komunikatorze. (pm)

3. Philip Morris International zawiesza kampanię podgrzewaczy tytoniu IQOS, której ambasadorami byli młodzi influencerzy

Philip Morris International postanowił zawiesić kampanię, w której młodzi influencerzy promowali elektroniczne podgrzewacze tytoniu IQOS – informuje prweek.com. Czytamy, że firma podjęła decyzję, gdy okazało się, że jedna z ambasadorek marki ma mniej niż 25 lat, co stanowi złamanie wewnętrznego regulaminu koncernu dotyczącego influencer marketingu i prawa obowiązującego w Wielkiej Brytanii. (ak)

4. Influencerzy w Emiratach Arabskich muszą mieć licencję na działanie

Od początku czerwca 2019 roku w Zjednoczonych Emiratach Arabskich funkcjonuje nowe prawo, według którego influencerzy publikujący treści sponsorowane muszą mieć oficjalną licencję na działanie. Zmiany zapowiedziano na przełomie lutego i marca, a przez okres przygotowawczy wydano ok. 1700 pozwoleń – czytamy na thenational.ae. Są jednak sposoby na obejście nowych wymogów. (mp)

5. „Dirtiest Porn Ever”. Pornhub rozpoczyna nową kampanię na rzecz ratowania środowiska

Pornhub rozpoczyna nową kampanię „Dirties Porn Ever”, w ramach której wspiera ratowanie środowiska – informuje forbes.com. Jak czytamy, jest to kolejna proekologiczna akcja prowadzona przez filantropijny oddział serwisu pornograficznego o nazwie Pornhub Cares.

Źródło przypomina, że co roku do oceanów wyrzucane jest ponad 6,5 miliona ton śmieci. Pornhub postanowił zająć się tym problemem i wspomóc organizację Ocean Polymers, która specjalizuje się w zbieraniu i przetwarzaniu odpadów z tworzyw sztucznych znajdujących się w oceanach – czytamy. (ak)

6. Facebook umożliwi stronom kierowanie postów do najbardziej aktywnych fanów

Facebook wprowadza nową opcję, która umożliwi stronom tworzenie postów skierowanych wyłącznie do najbardziej zaangażowanych użytkowników, tzw. „liderów wśród fanów” – pisze portal socialmediatoday.com. Funkcja ta będzie dostępna wyłącznie dla fanpage’y posiadających powyżej 10 tys. obserwatorów w serwisie. (pm)

7. Instagram chce blokować na 14 dni stare nazwy kont użytkowników

Instagram po zmianie nazwy konta użytkownika zamierza blokować przez 14 dni wcześniejszy nick – poinformował portal wersm.com. Przez ten okres osoba, która dokonała zmiany nazwy swojego profilu, nadal będzie mogła powrócić do wcześniejszej wersji – czytamy. Jak pisze portal, w tym momencie przemianowanie konta wiąże się z ryzykiem natychmiastowego przejęcia starej nazwy przez boty. Nie pozostawia to użytkownikowi szansy na zastanowienie się i ponowną zmianę decyzji. Może być to również kłopotliwe dla jego obserwatorów – czytamy dalej. (pm)

8. Influencerka z ponad dwoma milionami obserwujących nie mogła sprzedać 36 bluzek

Instagramowa 18-letnia influnecerka Arii, której profil obserwuje 2,6 miliona osób, chciała wystartować ze swoją marką odzieżową – pisze portal foxnews.com. Niestety nie udało jej się to, ponieważ nie pozyskała minimalnej liczby 36 zamówień, był to warunek postawiony przez firmę, która miała wyprodukować ubrania, aby kolekcja została uruchomiona – czytamy. (pm)

9. Facebook ograniczy widoczność treści, których zasięgi pochodzą głównie z serwisu społecznościowego

Facebook wprowadza kilka nowych funkcji, które mają pomóc w walce z nieprawdziwymi lub „problematycznymi” informacjami na platformie. Serwis uruchomił m.in. narzędzie Click-Gap, które dzięki zaprojektowanemu algorytmowi będzie ograniczać widoczność wiadomości „niskiej jakości” w kanałach informacyjnych Facebooka – czytamy na stronie jego biura prasowego. (bm)

10. Blogerzy chcieli odczarować wizerunek Iranu. Trafili tam do więzienia

Para blogerów podróżniczych, próbując przedostać się z Australii do Wielkiej Brytanii, odwiedza kraje, które mają „złą reputację w mediach”, by pokazać, że inni podróżnicy nie mają się czego obawiać. W ostatnim czasie Jolie King i Mark Firkin (prowadzą kanały „The Way Overland” w mediach społecznościowych, które łącznie mają ponad 40 tys. obserwujących) udali się do Iranu. Businessinsider.com zwraca jednak uwagę, że trafili tam do aresztu. (mp)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj