Usunięcie przez Instagram zakładki, w której można było śledzić aktywność innych użytkowników, to tekst z kategorii Ze świata, który w 2019 roku wzbudził największe zainteresowanie Czytelników PRoto.pl. Popularne były też teksty poświęcone innym zmianom w tym serwisie, a także nowościom na Facebooku, a także newsy z obszaru influencer marketingu.
1. Z Instagrama znika zakładka pozwalająca na podglądanie aktywności użytkowników
Instagram usuwa zakładkę, dzięki której można było podglądać aktywność obserwowanych użytkowników – informuje wersm.com. „Following activity” (w Polsce „obserwujesz” w systemie Android lub „obserwowanie” w systemie iOS – przyp. red.) pokazywało najnowsze polubienia, komentarze i obserwacje osób, których profile śledziło się w portalu społecznościowym. (ak)
2. Facebook usuwa funkcję czatu w grupach
Facebook ogłosił, że usuwa funkcję czatu w grupach, uruchomioną w październiku 2018 roku – poinformował portal socialmediatoday.com. 16 sierpnia zablokowano możliwość rozpoczęcia nowej konwersacji w grupie, a od 22 sierpnia 2019 roku nie będzie można również rozmawiać w istniejących czatach. W Messengerze jednak nadal widoczne będą wcześniej przeprowadzone rozmowy – czytamy.
Platforma uspokaja, że zmiana dotyczy jedynie czatów prowadzonych wśród członków grupy na Facebooku. Opcja rozmów grupowych za pośrednictwem Messengera nadal będzie dostępna dla osób z grona znajomych oraz połączonych w komunikatorze. (pm)
Philip Morris International postanowił zawiesić kampanię, w której młodzi influencerzy promowali elektroniczne podgrzewacze tytoniu IQOS – informuje prweek.com. Czytamy, że firma podjęła decyzję, gdy okazało się, że jedna z ambasadorek marki ma mniej niż 25 lat, co stanowi złamanie wewnętrznego regulaminu koncernu dotyczącego influencer marketingu i prawa obowiązującego w Wielkiej Brytanii. (ak)
4. Influencerzy w Emiratach Arabskich muszą mieć licencję na działanie
Od początku czerwca 2019 roku w Zjednoczonych Emiratach Arabskich funkcjonuje nowe prawo, według którego influencerzy publikujący treści sponsorowane muszą mieć oficjalną licencję na działanie. Zmiany zapowiedziano na przełomie lutego i marca, a przez okres przygotowawczy wydano ok. 1700 pozwoleń – czytamy na thenational.ae. Są jednak sposoby na obejście nowych wymogów. (mp)
5. „Dirtiest Porn Ever”. Pornhub rozpoczyna nową kampanię na rzecz ratowania środowiska
Pornhub rozpoczyna nową kampanię „Dirties Porn Ever”, w ramach której wspiera ratowanie środowiska – informuje forbes.com. Jak czytamy, jest to kolejna proekologiczna akcja prowadzona przez filantropijny oddział serwisu pornograficznego o nazwie Pornhub Cares.
Źródło przypomina, że co roku do oceanów wyrzucane jest ponad 6,5 miliona ton śmieci. Pornhub postanowił zająć się tym problemem i wspomóc organizację Ocean Polymers, która specjalizuje się w zbieraniu i przetwarzaniu odpadów z tworzyw sztucznych znajdujących się w oceanach – czytamy. (ak)
6. Facebook umożliwi stronom kierowanie postów do najbardziej aktywnych fanów
Facebook wprowadza nową opcję, która umożliwi stronom tworzenie postów skierowanych wyłącznie do najbardziej zaangażowanych użytkowników, tzw. „liderów wśród fanów” – pisze portal socialmediatoday.com. Funkcja ta będzie dostępna wyłącznie dla fanpage’y posiadających powyżej 10 tys. obserwatorów w serwisie. (pm)
7. Instagram chce blokować na 14 dni stare nazwy kont użytkowników
Instagram po zmianie nazwy konta użytkownika zamierza blokować przez 14 dni wcześniejszy nick – poinformował portal wersm.com. Przez ten okres osoba, która dokonała zmiany nazwy swojego profilu, nadal będzie mogła powrócić do wcześniejszej wersji – czytamy. Jak pisze portal, w tym momencie przemianowanie konta wiąże się z ryzykiem natychmiastowego przejęcia starej nazwy przez boty. Nie pozostawia to użytkownikowi szansy na zastanowienie się i ponowną zmianę decyzji. Może być to również kłopotliwe dla jego obserwatorów – czytamy dalej. (pm)
8. Influencerka z ponad dwoma milionami obserwujących nie mogła sprzedać 36 bluzek
Instagramowa 18-letnia influnecerka Arii, której profil obserwuje 2,6 miliona osób, chciała wystartować ze swoją marką odzieżową – pisze portal foxnews.com. Niestety nie udało jej się to, ponieważ nie pozyskała minimalnej liczby 36 zamówień, był to warunek postawiony przez firmę, która miała wyprodukować ubrania, aby kolekcja została uruchomiona – czytamy. (pm)
9. Facebook ograniczy widoczność treści, których zasięgi pochodzą głównie z serwisu społecznościowego
Facebook wprowadza kilka nowych funkcji, które mają pomóc w walce z nieprawdziwymi lub „problematycznymi” informacjami na platformie. Serwis uruchomił m.in. narzędzie Click-Gap, które dzięki zaprojektowanemu algorytmowi będzie ograniczać widoczność wiadomości „niskiej jakości” w kanałach informacyjnych Facebooka – czytamy na stronie jego biura prasowego. (bm)
10. Blogerzy chcieli odczarować wizerunek Iranu. Trafili tam do więzienia
Para blogerów podróżniczych, próbując przedostać się z Australii do Wielkiej Brytanii, odwiedza kraje, które mają „złą reputację w mediach”, by pokazać, że inni podróżnicy nie mają się czego obawiać. W ostatnim czasie Jolie King i Mark Firkin (prowadzą kanały „The Way Overland” w mediach społecznościowych, które łącznie mają ponad 40 tys. obserwujących) udali się do Iranu. Businessinsider.com zwraca jednak uwagę, że trafili tam do aresztu. (mp)