Brak możliwości rejestracji na Messengerze bez aktywnego profilu na Facebooku, nowe opcje na Instagramie czy rządowa kampania Nowej Zelandii, w której wystąpili aktorzy filmów pornograficznych – m.in. te wiadomości ze świata cieszyły się największym zainteresowaniem na PRoto.pl w roku 2020.
1. Facebook usunął możliwość stworzenia konta na Messengerze bez posiadania profilu na platformie
W grudniu 2019 roku Facebook usunął opcję rejestracji konta na Messengerze bez aktywnego profilu na Facebooku – informuje socialmediatoday.com. Może być to kolejne działanie, które miałoby połączyć różne platformy służące do przesyłania wiadomości na Facebooku – dodaje.
Jak podaje źródło, rzecznik platformy przekazał wiadomość o tym, że użytkownicy rzeczywiście potrzebują konta na Facebooku w celu rozmowy ze znajomymi, ponieważ większość osób korzystających z Messengera i tak loguje się przez Facebooka, a taka opcja ma uprościć ten proces.
Możliwość rejestracji w aplikacji Messenger bez facebookowego konta dostępna była od 2015 roku. Wprowadzona była po to, by ułatwić korzystanie osobom z regionów o trudnym dostępie do Facebooka z aplikacji do przesyłania wiadomości. (kd)
2. Instagram pozwala sprawdzić, z którymi kontami ma się najwięcej i najmniej interakcji
Na Instagramie pojawiły się dwie listy, które mają pomóc zarządzać grupą obserwowanych osób – podaje socialmediatoday.com. Dzięki nim będzie można sprawdzić, z którymi użytkownikami wchodzi się w największą i najmniejszą ilość interakcji.
Zdaniem źródła lista osób, z którymi najrzadziej ma się kontakt, jest tak naprawdę sugestią, kogo przestać obserwować. Drugie zestawienie – pokazujące osoby, z którymi ma się najwięcej interakcji – pozwoli za to zapanować nad algorytmem, dobierającym treści na stronę główną, ponieważ każdą z pozycji można usunąć. (ak)
3. Aktorzy filmów porno uczą o bezpieczeństwie w sieci. To rządowa kampania Nowej Zelandii
Niecodzienna reklama z udziałem aktorów występujących w filmach pornograficznych to element kampanii rządu Nowej Zelandii pod tytułem „Keep It Real Online – Pornography” – opisuje independent.co.uk.
Jak czytamy, spot stworzony w ramach akcji przedstawia dwoje nagich aktorów o imieniu Sue i Derek, którzy odwiedzają dom matki chłopca, który – jak mówią – ogląda treści z ich udziałem w sieci. Bohaterowie informują kobietę o tym, że jej syn widzi nieodpowiednie dla niego materiały i może nie mieć świadomości, jak wyglądają prawdziwe relacje. (kd)
4. Para youtuberów oddała adoptowane autystyczne dziecko. Internauci nie szczędzą krytyki
Afera wokół pary amerykańskich youtuberów. Myka i James Stauffer ujawnili, że oddali adoptowane autystyczne dziecko. Wielu internautów negatywnie zareagowało na tę informację. Krytykują parę i oskarżają o wykorzystanie chłopca z Chin do wypromowania kanału na YouTubie – podaje bbc.com.
Jak czytamy, w lipcu 2016 roku para ogłosiła plany adopcji małego dziecka z Chin – Huxleya. Choć agencja adopcyjna przekazała wtedy, że chłopiec ma „uszkodzony mózg”, Myka i James Stauffer postanowili kontynuować starania. Małżeństwo tłumaczyło, że koszt adopcji pokryją przychody z filmów sponsorowanych i prosiło o wpłaty w wysokości pięciu dolarów na potrzeby syna – czytamy dalej. Film, w którym rodzina wyjeżdżała do Chin na spotkanie z dwuletnim Huxleyem obejrzano ponad pięć i pół miliona razy na YouTubie. Widząc popularność wideo, para zdecydowała się publikować więcej treści pokazujących ich życie po adopcji, uwzględniających postępy w rozwoju Huxleya – dodaje bbc.com. Myka Stauffer zaczęła również udzielać wywiadów dotyczących opieki nad dzieckiem niepełnosprawnym, nawiązano współprace z markami, a narodziny piątego dziecka małżeństwa zostały opisane w magazynie „People”. (ak)
5. TikTok umożliwi dodawanie linków w opisach profilu?
TikTok testuje możliwość dodawania linków w opisie profilu – odnotowuje socialmediatoday.com. Jak pisze portal, nowa funkcja może znacząco ułatwić markom przekierowywanie ruchu z kanałów danego influencera na ich własne strony.
Niektórzy użytkownicy mogą dodawać linki w panelu edycji swojego profilu, zaraz pod polem przeznaczonym na opis biograficzny. Zapisany odnośnik wyświetla się potem w podglądzie na różowo. Jeśli aktywny adres ma zbyt wiele znaków, jest przez TikToka skracany wielokropkiem – wynika ze zdjęć, które opublikowali w mediach tiktokerzy mający wcześniejszy dostęp do nowej funkcji. (mp)
6. Facebook wprowadza zmiany dotyczące prywatności grup
Facebook wprowadza aktualizacje dotyczące grup na platformie (bez względu na ich wielkość), aby powstrzymać nagłe zmiany ustawień z prywatnych na publiczne – podaje socialmediatoday.com. Ma to ochronić członków przed niechcianym lub nieświadomym ujawnieniem ich profili – czytamy.
Jak tłumaczy źródło, do tej pory Facebook zezwalał grupom liczącym mniej niż pięć tysięcy członków na zmianę ustawień prywatności raz na 28 dni. Jednak teraz, kiedy administrator zdecyduje się zmienić grupę z publicznej na prywatną, będzie miał jedynie 72 godziny na odwrócenie tego ruchu. (kd)
7. Instagram ma już 10 lat. Z tej okazji zapowiada nową opcję
6 października 2020 roku mija dziesięć lat od momentu powstania Instagrama. Z tej okazji portal społecznościowy zdecydował się na rozpoczęcie testów nowej opcji. Umożliwi też użytkownikom zmianę ikony serwisu.
Jak podaje theverge.com, możliwość zmiany ikony Instagrama na urządzeniach moblinych serwis nazywa „urodzinową niespodzianką”. Czytamy, że użytkownicy będą mogli skorzystać z paru wersji logo – m.in. starego klasycznego znaku Instagrama, przypominającego aparaty w stylu Polaroid, oraz ikon w kolorach tęczowych i monochromatycznych. (ak)
8. Instagram dołącza do walki z dezinformacją na temat koronawirusa
Fałszywe informacje na temat koronawirusa nie będą mogły rozprzestrzeniać się na Instagramie – informuje socialmediatoday.com. Portal społecznościowy będzie przekierowywać użytkowników na strony organizacji zdrowotnych.
Jak czytamy, Instagram pracuje nad usunięciem „popularnych” szkodliwych i fałszywych doniesień o koronawirusie. Oprócz tego użytkownicy, wyszukujący hashtagi związane z wirusem, dostaną od serwisu sugestię przejścia na oficjalną stronę CDC (Centers for Disease Control and Prevention; z ang. Centrum Kontroli i Zapobiegania Chorobom – agencja rządowa Stanów Zjednoczonych zajmująca się epidemiologią chorób zakaźnych). Możliwe będzie także pozostanie w aplikacji i wyświetlenie zamieszczonych tam postów CDC, WHO (World Health Organization; z ang. Światowej Organizacji Zdrowia) oraz lokalnych podmiotów medycznych – czytamy dalej. (ak)
9. Instagram wprowadza cztery nowe fonty w Stories
Instagram wprowadza cztery nowe fonty do Stories – podaje engadget.com. Pozwoli to użytkownikom urozmaicić publikowane w serwisie relacje. Wśród nowych krojów pisma znalazł się jeden przypominający Comic Sans, co wywołało komentarze internautów – czytamy.
Jak pisze źródło, Comic Sans (stworzony w 1994 roku na wzór liternictwa w komiksach) jest „najbardziej znienawidzoną czcionką na świecie” – i mimo że font Instagrama jest jedynie do niej podobny, może wywołać skrajne emocje u użytkowników. Dalej dowiadujemy się jednak, że Comic Sans jest fontem uważanym za jeden z najłatwiejszych do rozczytania dla osób z dysleksją – engadget.com pisze, że nieregularność liter ułatwia analizę słów. (kd)
10. Instagram testuje udostępnianie live’ów na Facebooku
Instagram testuje opcję, która umożliwi udostępnianie transmisji na żywo na Facebooku – informuje socialmediatoday.com. Taka aktualizacja pozwoli na jednoczesne nadawanie dla odbiorców obu platform.
Do tej pory użytkownicy po zakończonej transmisji live mieli możliwość zapisania materiału w rolce z aparatu, a wideo mogło być następnie udostępniane na kolejnych platformach. Źródło podaje jednak, że po zakończonych testach będzie istniała możliwość zaznaczenia nowej opcji w ustawieniach relacji na Instagramie – tak, aby przyszłe live’y mogły być automatycznie wyświetlane również na Facebooku, co przyczyni się do zwiększenia ich zasięgów. (kd)