1 maja 2024 roku – w 20. rocznicę przystąpienia Polski do Unii Europejskiej – rozpoczęła się kampania #20latPLwUE mająca uczcić obecność naszego kraju w europejskiej wspólnocie. Akcja, której inicjatorami są Fundacja Polskiej Rady Biznesu, Fundacja im. Stefana Batorego oraz agencje BNA, DDB i K+ Group, będzie prowadzona przez cały maj.
„Unia Europejska to gwarant stabilności i pokoju w niestabilnych politycznie i społecznie czasach. Kraje zawsze są silniejsze w grupie powiązanej siecią wspólnych wartości i interesów. Taka właśnie jest Unia Europejska, której jesteśmy częścią. Wspólnie wzmacniamy się w wielu obszarach: edukacji, kultury, gospodarki, nauki, bezpieczeństwa. Prowadząc naszą akcję, chcemy pokazać, że Polska jest silna dzięki Unii, a Unia dzięki Polsce” – mówi Ewa Kulik-Bielińska, dyrektorka Fundacji im. Stefana Batorego.
„Unia to my. Jesteśmy obywatelkami i obywatelami Unii Europejskiej, a biorąc udział w wyborach do Parlamentu Europejskiego, mamy realny wpływ na jej przyszłość. W wielu sprawach się różnimy, ale jeśli chcemy coś w Unii zmienić, to wspólnie z innym krajami możemy to zrobić. Zależy nam, by idea akcji niosła się jak najszerzej, również za pośrednictwem organizacji społecznych czy biznesowych, które mają szerokie możliwości dotarcia do swoich partnerów, klientów czy pracowników” –dodaje Małgorzata Durska, prezeska Fundacji Polskiej Rady Biznesu.
Organizatorzy zapraszają do uczestnictwa organizacje społeczne, samorządy, biznes, media i wszystkich mieszkańców Polski, którym bliskie są wartości europejskie.
W ramach kampanii przygotowano digital pin, który można przypiąć m.in. w mediach społecznościowych i na stronach internetowych, by włączyć się w akcję.
Na potrzeby projektu stworzono specjalną stronę internetową 20latplwue.pl, na której można zapoznać się z ideą kampanii, a także pobrać pin oraz inne materiały do wykorzystania w komunikacji.
„Od 20 lat jesteśmy częścią zachodniej demokracji, korzystamy ze wspólnego europejskiego rynku, członkostwo w Unii zwiększa nasze bezpieczeństwo, a brak granic pozwala nam i naszym dzieciom swobodnie podróżować, studiować i pracować. Łączy nas idea wspólnoty europejskiej, opartej na pokoju i uniwersalnych wartościach, stąd hasła towarzyszące kampanii: #20latPLwUE, #DobrzeŻeRazem i #BezpieczniRazem” – czytamy w komunikacie.
PRoto.pl dołączyło do akcji #20latPLwUE