Dirk Aarts, partner zarządzający 24/7Communication, zobowiązał się w lutym 2019 roku do przestrzegania dziesięciu zasad dotyczących zrównoważonego rozwoju, które Organizacja Narodów Zjednoczonych ustanowiła w ramach platformy Global Compact. W wysłanym do sekretarza generalnego liście Aarts nie tylko publicznie deklaruje wsparcie dla inicjatywy, ale też zobowiązuje się do corocznego raportowania efektów działań agencji. Pierwsze sprawozdanie 24/7Communication ma wysłać do 16 lutego 2020 roku.
Global Compact to międzynarodowy projekt mający angażować biznes w realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ. Firmy popierające standardy zobowiązują się do działania według dziesięciu zasad dotyczących praw człowieka, standardów pracy, ochrony środowiska oraz przeciwdziałania korupcji.
„Mamy nadzieję, że dzięki własnemu zaangażowaniu w inicjatywę będziemy jeszcze bardziej wiarygodni w oczach naszych klientów, gdy na etapie doradztwa strategicznego będziemy rekomendować wdrażanie celów zrównoważonego rozwoju” – komentuje w przesłanym komunikacie Joanna Rutkowska, Head of Public Affairs and Corporate Communication w 24/7Communication.
Warszawska agencja jest jedną z kilkudziesięciu polskich firm, które publicznie zadeklarowały wsparcie dla inicjatywy Global Compact. Wśród nich są także m.in. BrandLab, CSR Profit, Dr Irena Eris, Enea, Energa, Polpharma czy uczelnie takie jak Akademia Leona Koźmińskiego czy Uniwersytet SWPS.
24/7Communication jest obecnie jedyną polską firmą public relations, która współuczestniczy w inicjatywie Global Compact. Nie jest jednak pierwszą – jeszcze w 2015 roku list do sekretarza generalnego ONZ wysłała Joanna Pruszyńska-Witkowska, CEO agencji Headlines Porter Novelli. Zarządzana przez nią firma zniknęła jednak z rynku z początkiem 2018 roku. Została przejęta przez 24/7Communication.
Agencja wyjaśnia w rozmowie z PRoto.pl, że decyzja o przystąpieniu do Global Compact nie ma nic wspólnego z przejęciem Headlines Porter Novelli. „Jako firma kładziemy duży nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju, społecznej odpowiedzialności biznesu – jest to wpisane w nasze wartości i nierozłącznie związane ze sposobem, w jaki prowadzimy nasz biznes. Członkostwo w Global Compact jest jedynie potwierdzeniem naszego zaangażowania w odpowiedzialne prowadzenie biznesu. Obserwujemy również rosnące przywiązanie konsumentów i klientów do kwestii zrównoważonego rozwoju, nasz udział w Global Compact jest dla nich potwierdzeniem, że współpracują z agencją, która podziela ich wartości” – komentuje Rutkowska. (mp)