sobota, 21 grudnia, 2024
Strona głównaAktualności3 lekcje wyniesione z kariery w branży public relations

3 lekcje wyniesione z kariery w branży public relations

„Kiedy przechodzisz na emeryturę, ludzie na wcześniejszym etapie kariery często pytają o rady, wynikające z Twojego doświadczenia zawodowego” – pisze David Rockland na blogu Ketchum Global Research & Analytics. CEO agencji public relations Ketchum przeszedł ostatnio na emeryturę po 17 latach pełnoetatowej pracy. Jakich wskazówek udziela?

1. Pomóż ludziom w doskonaleniu się

Rockland radzi, żeby być lepszym w zarządzaniu ludźmi pod sobą, niż w kontaktach z przełożonymi. Jak stwierdza, jego najważniejsze wspomnienia wiążą się z dołączaniem do KGRA i Ketchum nowych ludzi i obserwowanie dalej, jak się rozwijają – zarówno w firmie, jak i w innych obszarach. „W zarządzaniu nie chodzi o zwycięstwa i liczby, ale o ludzi, których życie ulepszasz” – zauważa.

2. Idź na całość

Emerytowany CEO wspomina, jak jeden z kierowników zawsze namawiał członków zespołu, by dawali z siebie wszystko, kiedy próbowali zdobywać nowe cele biznesowe, i wskazuje, że zasada ta sprawdza się także w innych sytuacjach. „Potrzebujemy całkowitego skupienia – na tym, co robimy w danym momencie albo z kim rozmawiamy – żeby odnosić sukcesy w naszej pracy badawczej i związanej z public relations” – zauważa Rockland i dodaje, że jego zdaniem robienie wielu rzeczy jednocześnie jest złym pomysłem. „Jeśli z jakichś powodów nie mogłem być zaangażowany w daną rozmowę albo spotkanie – nie brałem w tym udziału” – pisze.

3. PR to nie oddział ratunkowy

Jeśli nie zajmujesz się komunikacją kryzysową, raczej nie masz okazji, by działać w nagłych wypadkach – twierdzi Rockland i zauważa, że często można obserwować pospieszne działania innych pracowników. „Nie ma potrzeby, by tak histeryzować” – podpowiada autor. Jego zdaniem lepsza i mądrzejsza praca wynika ze spokojnego działania, pośpiech zaś jest często wynikiem braku świadomości własnej wartości.

Na koniec Rockland zauważa, że jakość działań public relations można sprawdzić, zadając sobie trzy pytania: Czy dotarłeś do właściwych ludzi z właściwym komunikatem? Czy coś się w nich zmieniło pod wpływem przesłania? Jak ta zmiana wpływa na Twoją organizację? (bm)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj