PR Daily podzielił się na swojej stronie internetowej radami dla osób prowadzących konta na Facebooku, które pozwolą na dotarcie do szerszego grona odbiorców. Wskazówki opracowane zostały na podstawie wyników badania „Demographics of Social Media report for 2016”, które przygotowała firma BuzzSumo. Cytowany raport opiera się na analizie ponad 800 milionów postów, które opublikowano na Facebooku w 2016 roku.
Co wpływa na interakcję z konsumentami na platformie?
1. Im mniej znaków, tym lepiej
Wyniki badania dowodzą, że wpisy, które generowały największy odzew wśród użytkowników Facebooka, miały mniej niż 50 słów. Jak podaje autor, większą interakcję powodowały też posty, które zawierały link do innych, dłuższych treści, składających się z od jednego do trzech tysięcy słów. Na zaangażowanie społeczności facebookowej korzystnie wpływa również postawienie pytania w treści komunikatu.
2. Czas publikacji ma znaczenie
Posty na Facebooku najlepiej publikować poza godzinami pracy. Wtedy na platformie dodawana jest mniejsza ilość treści, a co za tym idzie, jest słabsza konkurencja – czytamy. Szanse na dotarcie na czyjąś oś czasu i spotęgowanie liczby wyświetleń powodują tym samym większe prawdopodobieństwo zaangażowania odbiorców.
3. Filmiki zwracają uwagę
Jak punktuje PR Daily, pośród wielu treści, jakie można znaleźć na platformie, warto wyróżnić swoją poprzez dodanie wideo – przekaz wizualny bardziej przyciąga uwagę i jest udostępniany o wiele częściej niż zwykłe posty.
Źródło: prdaily.com / „Demographics of Social Media report for 2016” / BuzzSumo
(bm)