Polska Organizacja Turystyczna zainaugurowała program promocji Polski za 30 mln euro. Nasz kraj będą reklamowały stoiska na targach oraz spoty radiowe i telewizyjne wykorzystujące wizerunek Fryderyka Chopina.
Program będzie realizowany do 2012 roku. W tym roku nasz kraj będzie promowany głównie w Wielkiej Brytanii, Francji i Niemczech – powiedział PAP prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Szmytke. Wyjaśnił także, że POT będzie chciała promować nasz kraj, wykorzystując tradycyjne metody, jak stoiska na targach, spoty reklamowe w radiu i telewizji, czy billboardy, ale także nowoczesne narzędzia promocyjne. „Chociażby żaglowiec, który przepłynie przez kilka znaczących dla nas miejsc, i będzie miał na swoich żaglach w tym roku Fryderyka Chopina” – podkreślił prezes.
Partnerami w ramach realizacji niektórych elementów projektu będą Lokalne i Regionalne Organizacje Turystyczne. Zwycięzcą przetargu na projekt i kreację kampanii wizerunkowo-produktowej została agencja reklamowa Young & Rubicam Brands. W polu pokonanych agencji pozostawiła Grupę Eskadra, Polymus, DSK, Profile, Scholz & Friends Warszawa i CAM Media. (bs)