Nie ma sensu tracić czasu na dobieranie do strategii marketingowej osób, które nie pasują do Twojej marki. Na meltwater.com pojawiły się cztery porady, dzięki którym zdecydowanie się na współpracę z odpowiednim influencerem będzie znacznie łatwiejsze.
Zdefiniuj cele
Warto pamiętać, że influencerzy mają do zaoferowania znacznie więcej niż tylko zasięgi. Są świetnymi kreatorami, a ich umiejętności możemy wykorzystać do zrealizowania swoich celów. Jeśli pragniemy tylko zwiększyć liczbę zapisów na nasze wydarzenie, pomocny może okazać się wpis influencera na Twitterze – czytamy. Gdy chcemy zwiększyć świadomość swojej marki wśród odbiorców, lepszy będzie jednak dłuższy materiał influencera.
Dostosuj content do odbiorców
Autor wpisu na meltwater.com radzi, by najpierw zbadać grupę, do której chcemy dotrzeć. Trzeba dowiedzieć się, jakie treści lubią najbardziej oraz w jaki sposób je konsumują. Jeśli Twoi odbiorcy oglądają dużo telewizji w internecie, warto rozejrzeć się wśród influencerów tworzących na YouTubie.
Szukaj wspólnych wartości
Sporym błędem jest współpracowanie z influencerem dlatego, że jest w tej chwili „modny” – czytamy. Będzie on swoistym ambasadorem Twojej marki, więc powinien mieć z nią coś wspólnego.
Każdy influencer buduje społeczność wokół siebie dzięki swojej osobowości. Jeśli nie potrafisz połączyć jej z Twoją marką, to odbiorcy influencera nie są widownią, o którą się starasz – pisze autor.
Znaj influencera swego
Influencerzy są najczęściej grupowani w zależności od tematyki, którą się zajmują. Jest ona jednak niejednokrotnie definiowana bardzo ogólnie: „lifestyle”, „moda” czy „technologia”.
Autor tekstu zaleca, by spróbować szukać influencerów, którzy zajmują się konkretnym tematem, najlepiej związanym z Twoją marką. Warto wypisać przykładowe wątki, które mógł poruszać poszukiwany influencer, by w ten sposób zawęzić pole poszukiwań i… zaoszczędzić czas. (mp)