Od dłuższego czasu można zauważyć w internecie wzrastającą aktywność influencerów. Nawiązują oni współpracę z coraz większymi markami, stając się niejako ich ambasadorami. Warto się temu trendowi przyjrzeć i spróbować nauczyć się, w jaki sposób prowadzić współpracę z influencerami, by przyniosła jak najlepsze efekty.
Mary Stankiewicz, pisarka pracująca jako freelancerka, opublikowała na prdaily.com tekst o czterech najważniejszych zaletach działalności influencerów, które możesz wykorzystać w swoich kampaniach.
1. Influencerzy wzbudzają zaufanie. Nie sposób postrzegać większości gwiazd YouTube’a czy blogów jako typowych, oderwanych od szarej rzeczywistości celebrytów. Dzięki sposobowi komunikacji tych osób i skracaniu przez nich dystansu czujemy, że tak naprawdę są to zwykli ludzie, podobni do tych, których mijamy codziennie na ulicach. Influencerom użytkownicy ufają znacznie łatwiej, dlatego warto zastanowić się nad wykorzystaniem tego na przykład w promocji produktu czy marki.
Czytaj więcej:
Jak się bada influencerów? Rozmowa z Michałem Piechockim z ARC Rynek i Opinia
2. Influencerzy tworzą ciekawe i wartościowe treści. Nawiązanie współpracy z taką osobą, która stworzyła już dziesiątki własnych postów i opublikowała setki zdjęć na Instagramie, może dać Ci dostęp do tych treści. Możesz je potem wykorzystać do promowania własnych produktów i marki na przykład dzięki funkcjom „share”.
Czytaj więcej:
10 rad do efektywnej współpracy z blogosferą
3. Influencerzy przyciągają swoich fanów. Każdy z nich ma pewną grupę odbiorców, którzy są często zaangażowani we współtworzenie marki influencera.
Co więcej, warto wziąć pod uwagę liczbę ich odbiorców – po zsumowaniu z Twoimi może z tego wyjść całkiem poważna cyfra!
[[{“fid”:”20888″,”view_mode”:”default”,”fields”:{“format”:”default”,”field_file_image_alt_text[und][0][value]”:””,”field_file_image_title_text[und][0][value]”:””},”type”:”media”,”attributes”:{“class”:”media-element file-default”}}]]
4. Influencerzy mogą dać wiele od siebie. Jeśli wizerunek Twojej marki zbudowany jest na promocji zdrowego stylu życia, świetnie – znajdź influencera, który utożsamia się z podobnymi wartościami. Twoi klienci odczują wtedy, że taka współpraca marketingowa faktycznie ma sens, a jej odbiór będzie głównie pozytywny.
Świetnym przykładem dobrze zgranej współpracy mogą być działania marki Somersby, która stworzyła postać Lorda Somersby i organizowała imprezy pod hasłem „Party like a lord”. Marka nawiązała współpracę z ponad setką influencerów z różnych środowisk, m.in. Jessicą Mercedes, Maffashion, Jasonem Huntem czy Przemysławem Pająkiem, nawiązując tym samym do różniych sposobów spędzania czasu w towarzystwie znajomych.
[[{“fid”:”20889″,”view_mode”:”default”,”fields”:{“format”:”default”,”field_file_image_alt_text[und][0][value]”:””,”field_file_image_title_text[und][0][value]”:””},”type”:”media”,”attributes”:{“class”:”media-element file-default”}}]]
Źródło: https://www.facebook.com/SomersbyPoland/?fref=ts
(mp)