sobota, 21 grudnia, 2024

40. kongres FIBEP

Instytut Monitorowania Mediów wziął udział w 40. kongresie firm monitorujących media – FIBEP, jaki odbył się w dniach 25-29 maja w Dubrowniku w Chorwacji. Spotkanie było okazją do zacieśnienia współpracy z firmami zrzeszonymi w FIBEP i sformułowania prognozy rozwoju branży monitoringu mediów. Jubileuszowy kongres FIBEP (Federation Internationale des Bureaux d’Extraits de Presse) zgromadził 47 spośród niemal 90 firm zrzeszonych w tej organizacji. Ich reprezentanci wzięli udział w warsztatach, dyskusjach i prezentacjach poświęconych nowinkom w branży monitoringu mediów, możliwości współpracy pomiędzy zrzeszonymi firmami i planom FIBEP na przyszłość. Zdaniem większości uczestników, innowacją dla rynku firm monitorujących media jest postępująca automatyzacja procesu monitoringu oraz kwestia przekazywania klientom zgromadzonych danych za pomocą nowoczesnych narzędzi. Mogą nimi być np. platformy internetowe zawierające archiwum publikacji, specjalne sieciowe e-maile lub system powiadomień RSS (Really Simple Syndication), polegający na przekazywaniu przez komunikatory nagłówków wiadomości odsyłających do pełnych informacji natychmiast po ich opublikowaniu. Reprezentanci firm zastanawiali się również nad możliwością nawiązania szerszej międzynarodowej współpracy i upowszechniania światowych standardów prowadzenia monitoringu. Za najważniejsze czynniki wpływające na rozwój monitoringu uznano m.in. wzrost oglądalności internetowych wydań gazet i popularność wyszukiwarek np. Google, umożliwiających szybki dostęp do internetowych mediów. „Wyzwaniem dla branży monitoringu będzie także przewidywany rozwój telefonii komórkowej jako medium przyszłości, łączącego w sobie wszystkie znane nam formy komunikacji” – komentuje dyskusje w Dubrowniku Paweł Sanowski, Dyrektor Zarządzający IMM. Uczestnicy kongresu wybrali również nowe władze organizacji i miejsce kolejnego spotkania – odbędzie się ono za rok w Barcelonie. Instytut Monitorowania Mediów należy do organizacji FIBEP od 2002 roku. Dzięki zagranicznej współpracy IMM jego klienci uzyskują nieograniczony dostęp do przekazów pochodzących z mediów z całego świata. Do najważniejszych partnerów zagranicznych IMM należą m.in. przedsiębiorstwa z Austrii, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Francji, Szwajcarii, Hiszpanii, Grecji, Słowacji i USA. FIBEP (Federation Internationale des Bureaux d’Extraits de Presse) jest organizacją branżową firm monitorujących media, która działa od 1953 roku i skupia niemal 90 przedsiębiorstw z 42 krajów. Przedsiębiorstwa zrzeszone w FIBEP stanowią ok. 80% całości międzynarodowego przemysłu monitoringu mediów.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj