piątek, 20 grudnia, 2024
Strona głównaAktualności5 trendów w pracy specjalisty ds. mediów społecznościowych

5 trendów w pracy specjalisty ds. mediów społecznościowych

Serwis PR Daily opublikował niedawno tekst przygotowany przez koordynatorki ds. mediów społecznościowych w Pavlov Agency. Hannah Lacamp i Gunnar Wilbert podzieliły się swoją wiedzą na temat popularnych trendów, które warto wykorzystać w działaniach PR-owych.

1. Wideo rządzi
Jeśli jeszcze nie wykorzystujesz filmów w swoich kampaniach, prześledź oś czasu na Facebooku. Wiele nagrań jest chętnie odtwarzanych i udostępnianych – zauważają autorki.

Jak tłumaczą, filmy to „przyszłość mediów społecznościowych”, ponieważ zwiększają zaangażowanie internautów. Nie chodzi o wartość produkcji, ale o publikowanie właściwego contentu, który zainteresuje odbiorców – czytamy dalej.

2. Zasada 90/10
Większość specjalistów od social mediów teoretycznie wie, że nie powinno się zamieszczać wyłącznie contentu promocyjnego, jednak niewielu z nich stosuje się do tej zasady. Jak sugerują osoby z Pavlov Agency, treści reklamowe powinny stanowić 10 proc. postów – reszta, czyli 90 proc. materiałów, niech będzie edukacyjna, powiązana z działalnością firmy. Zdaniem autorek trzymanie się tej wskazówki może przyspieszyć rozwój marki, ponieważ konsumenci chętniej będą reagować na takie posty.

3. Krótko i na temat
Coraz trudniej o uwagę w sieci – i nie tylko. Managerowie marek, którzy „chcą urzec konsumentów” przyzwyczajonych do 140 znaków i sześciosekundowych wideo, powinni dostosować się do obowiązujących norm – czytamy na prdaily.com.

Zadbaj o krótkie nagłówki i kreatywne przekazywanie informacji – radzą specjalistki. Zamiast zamieszczać wszystkie informacje w tytule, lepiej przygotuj film albo infografikę, które lepiej oddadzą treści w mediach społecznościowych. Stosuj się do limitu 140 znaków nie tylko na Twitterze.

4. Kampanie płatne są opłacalne
Promując treści w mediach społecznościowych za dodatkową opłatą, masz szansę dotrzeć do właściwych odbiorców. Reklamy w social mediach umożliwiają wybór grupy docelowej pod względem lokalizacji, wieku, płci czy zainteresowań. Dzięki dostarczeniu informacji do właściwych osób zwiększasz szanse na zakup Twoich usług – sugerują autorki tekstu.

5. Kreatywność wygrywa
Twoje treści muszą wyróżniać się spośród innych – czytamy na PR Daily. Lacamp i Wilbert radzą, by przed publikacją materiału zadać sobie pytanie: „czy ja sam przestałbym scrollować, żeby spojrzeć na ten post?”. Jeśli nie jesteś przekonany – zorganizuj burzę mózgów. Nieważne, czy chodzi o mądre słowa, przyjemny obrazek czy zwykły żart – szukaj sposobów, by wpleść zachwyt i ekscytację w dodawany content – radzą specjalistki.

(bm)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj