poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualności6 sposobów na budowę bazy newslettera

6 sposobów na budowę bazy newslettera

Uruchomienie newslettera to nie wszystko. Potrzebna jest baza odbiorców – najlepiej takich, którzy sami na twój newsletter się zapisali.

Jak pozyskać odbiorców newslettera i systematycznie zwiększać ich liczbę? Nie jest to tak trudna sprawa, jak mogłoby się z początku wydawać. Oto sześć sprawdzonych i skutecznych sposobów.

Umieść okienko zapisu pod każdym tekstem na stronie www. Jeśli posiadasz bloga lub strefę wiedzy, w której publikujesz pogłębione, eksperckie materiały, zachęcaj pod każdym tekstem do zapisania się na newsletter. Wielu użytkowników twojego serwisu wchodzi na poszczególne teksty prosto z wyszukiwarki, ale jeśli materiał im się spodoba, chętnie przyjmą powiadomienia o kolejnych ciekawych materiałach w Twoim serwisie.

Umieść formularz zapisu do newslettera na swoim fanpejdżu. Jeśli posiadasz fanpejdż, warto zachęcić fanów, aby pozostali z tobą na dłużej. Dzięki aplikacjom oferowanym przez dostawców rozwiązań do wysyłek newsletterów, możesz umieścić formularz zapisu już na fanpejdżu czy też publikować treści z newslettera także poprzez fanpejdż.

Zbieraj zapisy do newslettera podczas wystąpień na konferencjach branżowych. Kiedy jesteś prelegentem, możesz zachęcać uczestników do zapisania się do twojego newslettera w zamian za udostępnienie swojej prezentacji. I to już w trakcie wystąpienia.

Prowadź kampanię reklamową w wyszukiwarce Google. Wcześniej pamiętaj o przygotowaniu strony docelowej (landing page), czyli uproszczonej strony, przez którą również będziesz gromadzić maile zainteresowanych osób. Przygotuj kreacje reklamowe prezentujące najważniejsze benefity i wyraźne wezwanie do działania (Call To Action, CTA). Sprawdzaj, które są najskuteczniejsze i testuj też nowe formaty.

Przygotuj specjalne treści, które udostępnisz w zamian za zapisanie się na newsletter. Zapowiadaj te treści w okolicach okienka zapisu do newslettera – tak, aby czytelnik wiedział, jakie korzyści otrzyma. Możesz też co jakiś czas wysyłać czytelnikom dodatkową treść specjalnie dla nich, czy zaproszenia na wydarzenia, w których mogą wziąć udział.

Promuj newsletter w książkach drukowanych lub elektronicznych. Jeśli jesteś autorem książki lub e-booka, umieść w nim informację o zapisie do newslettera i obiecaj dodatkową korzyść (na przykład dodatkowy, niepublikowany rozdział książki). To również działa!

Sposobów na rozbudowę bazy newslettera można by było wymienić o wiele więcej. Które z nich będą skuteczne w twoim przypadku? Zależy, jakie treści promujesz i jakie narzędzia promocyjne wykorzystujesz. Powinien ci jednak przyświecać jeden cel: zbudowanie bazy osób rzeczywiście zainteresowanych Twoimi treściami.

Anna Miotk, annamiotk.pl

Szkolenie Skuteczny E-MAIL MARKETING z Anną Miotk 26 listopada w Warszawie. Sprawdź program i zapisz się już dziś

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj