niedziela, 8 września, 2024
Strona głównaAktualności6 porad dla Project Managerów

6 porad dla Project Managerów

Bycie Project Managerem oznacza mocno rozwojową i dającą satysfakcję karierę. Żeby być dobrym na tym stanowisku, potrzebne są różne umiejętności, o których nikt by w pierwszej chwili nie pomyślał, takie jak psychologia czy sprzedaż. Amber Leigh Turner, autorka portalu thenextweb.com przygotowała kilka porad dla Project Managerów.

Słuchaj i zadawaj pytania, zanim odpowiesz

Posiadanie wszystkich informacji, których potrzebujesz zanim odpowiesz na sugestię, problem lub zaproponujesz rozwiązanie jest prostą receptą na osiągnięcie sukcesu. Jeśli masz skłonność do tego, by pomijać ten etap, zrób krok w tył i zgromadź potrzebne dane i dopiero na ich podstawie, podejmuj dalsze decyzje.

Bądź zorganizowany i na bieżąco

Jedną rzeczą jest zorganizować się, a drugą pozostać zorganizowanym, niezależnie od tego, jak zajęty/zajęta jesteś, jak chaotyczne i szalone rzeczy dzieją się dookoła. Trzymanie się pewnych ram, pozwoli Ci obniżyć poziom stresu, być skoncentrowanym na celu i zmotywowanym a także zapobiec przeoczeniu ważnych szczegółów projektu. Z racji tego, że to od Project Managera zależy przepływ informacji, to on pilnuje budżetu, harmonogramu, musisz być najlepiej zorganizowaną i zorientowaną osobą w zespole.

Planuj realistycznie

Planowanie od a do z jest podstawowym zadaniem Project Managera. Równie istotnie jest ustalanie celów i terminów nie tylko ze swoim zespołem, lecz także z klientami i osobami, od których zależą postępy projektu. Istotne jest, abyś zrozumiał, że na efekt końcowy pracuje cały zespół i wiedział, jak pracuje każda osoba, co może zrobić w określonym czasie, nad jakimi innymi zadaniami może pracować itd. To ważne do tego, by dobrze zaplanować cały projekt.

Zdefiniuj mierzalne kroki do sukcesu

Jeśli już znasz dokładnie zasoby zespołu, masz realistyczny plan, kolejnym Twoim zadaniem będzie wyznaczenie kroków, które przesądzą o sukcesie końcowym i zastanowienie się, jak je podsumować. Czy miarą sukcesu będzie ilość godzin w tygodniu spędzona na programowaniu czy zadowolenie klientów po spotkaniu? Twoim zadaniem jako menagera jest wyznaczenie takich kroków w każdym projekcie, zakomunikowanie ich wszystkim członkom zespołu i sprawdzanie, czy zostały wykonane.

Odkryj punkty krytyczne

Każdy projekt ma swoje ryzyko: od niedotrzymania terminów po niedopilnowanie ważnych szczegółów. Czasami coś zmienia się w środku realizacji projektu. Zaplanuj trochę czasu na zastanowienie się, co może pójść nie tak, jak można temu zapobiec, po to, by zminimalizować skutki kryzysu, kiedy już nadejdzie.

Nadobietnice

Składanie wielkich obietnic przychodzi Project Managerom z łatwością, ale ich dotrzymanie może być nie lada wyzwaniem. Dlatego lepiej obiecywać mniej, a starać się o lepsze efekty – takie podejście gwarantuje realistyczne oczekiwania ze strony klientów, mniej rozczarowań i zakończenie projektu z lepszym rezultatem niż zakładaliśmy. (jj)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj