1 września minął termin nadsyłania zgłoszeń do tegorocznej edycji konkursu Złote Spinacze 2006. Nadesłano rekordową w dotychczasowej historii konkursu liczbę projektów – 61. Największą popularnością cieszyły się kategorie: Kampania edukacyjna (14 zgłoszeń) oraz Kampania społeczna, Event i CSR (po 9 zgłoszeń). Do kategorii komunikacja antykryzysowa i/lub komunikacja kryzysowa nie został zgłoszony żaden projekt.
W gronie 31 instytucji zgłaszających znalazło się 19 podmiotów (agencji PR, departamentów PR firm i instytucji) spoza Związku Firm Public Relations i 12 agencji zrzeszonych w Związku. Największa liczba zgłoszonych przez jedną instytucję projektów to 7.
Zgłoszenia zostaną poddane weryfikacji formalnej, a następnie przesłane do jurorów, którzy rozpoczną ocenianie. Nominacje do nagrody głównej zostaną ogłoszone 13 października, natomiast rozstrzygnięcie konkursu i wręczenie Złotych Spinaczy nastąpi podczas uroczystej gali 21 listopada w hotelu Marriott w Warszawie (na zakończenie pierwszego dnia Ogólnopolskiego Kongresu Specjalistów i Ekspertów Public Relations PR FORUM).