Nawiązanie współpracy z agencją PR może wymagać od Ciebie wiele wysiłku. Sprawdzanie referencji, ustalanie systemu pracy, wynagrodzeń… Ponadto, może się okazać, że współpraca zaraz po podpisaniu kontraktu traci nieco na impecie, a efekty bywają… niezauważalne. Na prdaily.com pojawiło się 7 porad, dzięki którym Ty unikniesz takiej sytuacji.
1. Wyznacz osobę, która zajmie się kontaktami z agencją
Konstruktywna praca z firmą PR-ową wymaga m.in. aktualizowania wielu danych na bieżąco czy regularnych rozmów. Mało który szef ma jednak czas na takie sprawy, dlatego najlepiej wyznaczyć do ich obsługi kogoś zaufanego – czytamy.
2. Jasno określ cele współpracy
O ile Twoim najważniejszym zamierzeniem nie jest wykorzystanie agencji do zaaranżowania wystąpienia w programie śniadaniowym, sformułuj konkretne cele związane stricte z PR-em. Przyciągnięcie nowych pracowników, zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki, wzrost sprzedaży dzięki PR-owi produktowemu – to, przykładowo, możesz zaplanować.
3. Trzymaj rękę na pulsie
O ile najczęściej nie ma potrzeby spotykania się z agencją kilka razy w tygodniu, warto przynajmniej regularnie do niej dzwonić – czytamy.
20-minutowa rozmowa telefoniczna może zdziałać cuda – dzięki niej dowiesz się, co agencja do tej pory zrobiła i jakie są plany, a przy okazji będziesz mieć możliwość dostarczenia jej niezbędnych informacji. PR-owcy będą świadomi przyszłych ruchów Twojego przedsiębiorstwa, dzięki czemu będą mogli zaproponować lepszą strategię komunikacyjną.
4. Sprawdź innych klientów swojej agencji
Przyjrzyj się przedsiębiorstwom, z którymi współpracuje obsługująca Cię firma PR-owa. Nie ukrywaj się z tym – szczera rozmowa może przynieść wiele korzyści. Nie tylko dowiesz się, jak zachowuje się Twoja agencja w kontaktach z innymi, lecz także otrzymasz szansę nawiązania współpracy z nowymi firmami.
5. Traktuj swoich PR-owców jak ambasadorów Twojej firmy
Agencja jest rozszerzeniem Twojego zespołu – czytamy. Dobrze jest więc traktować ich jako pełnoprawnych jego członków: wysyłać im gadżety związane z Twoją firmą czy produkty do testów, by w ten sposób utrzymywać ich zainteresowanie i sprawiać, by opowiadali o Tobie swoim znajomym.
6. Poświęć trochę czasu na początku
Jeśli przedstawiciele agencji mają być ambasadorami Twojej firmy, dobrze jest zrobić im na początku małe wprowadzenie. Opowiedz o wizji firmy czy wartościach, na których ją budujesz. Spraw, by w nią uwierzyli, bo dzięki temu będą autentyczni podczas opowiadania o niej dziennikarzom w przyszłości.
7. Wprowadź PR-owców do swojego zespołu
Agencja powinna wiedzieć choć o części rzeczy, które dzieją się w Twojej firmie. Skoro już razem pracujecie, zapraszaj czasem jej przedstawicieli na wewnętrzne zebrania z różnymi działami – radzi autorka na prdaily.com.
Nawet, jeśli Ty – spędzając w swojej firmie mnóstwo czasu – nie zauważasz w tym niczego ciekawego, świeże spojrzenie może znaleźć tam coś, czym można się podzielić z mediami. (mp)