niedziela, 17 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościJak być sympatyczną firmą na Instagramie

Jak być sympatyczną firmą na Instagramie

Jak pisze Russell Working na Ragan.com, Instagram to nie tylko platforma do publikowania zabawnych zdjęć i wideo, lecz także narzędzie, które może służyć do budowania wizerunku szefa organizacji czy pokazania „ludzkiej” twarzy firmy.

Autor przywołuje wskazówki Ethana Arpiego, Market Operations Managera Instagrama i Erina Murray’a Manninga, Strategic Partner Development Managera Facebooka, którzy podpowiadają, jak zwiększyć obecność organizacji, jej liderów i pracowników na Instagramie i umacniać ich pozycję przez pokazywanie firmy i zespołu od kulis.

1. Postaw na mniej oficjalne treści
Użytkownicy Instagrama lubią podglądać, jak wygląda codzienne życie osób, które obserwują. Dlatego w serwisie warto choć częściowo pokazać siebie i firmę od tej bardziej prywatnej strony. Nie należy traktować Instagrama zbyt oficjalnie. Autor pisze, że Erin Murray Manning jako przykład podaje Sarę Blakely, założycielkę firmy Spanx, która na swoim profilu opublikowała zdjęcie, jak wykonuje w bikini salto do jeziora, i chwali ją za to, że nie boi się dzielić ze swoimi followersami tego typu treściami.

2. Korzystaj z dedykowanych aplikacji
Na przykład z Boomeranga, który pozwala na tworzenie filmików przypominających gify, które składają się z zapętlonych zdjęć, czy Layoutu, umożliwiającego robienie kolaży. Korzystanie z aplikacji zwiększa atrakcyjność materiałów. Warto używać także opcji Instagram Stories, która pozwala na dodawanie treści widocznych tylko przez 24 godziny. Dzięki temu można nieco poeksperymentować i sprawdzić, co jest najbardziej interesujące dla odbiorców.

3. Buduj narrację
Ethan Arpi radzi, aby nie myśleć o każdym z postów indywidualnie, ale traktować je jako części pewnej całości, historii, którą chce się opowiedzieć – czytamy. Jeżeli narracja ma być bardziej dynamiczna, to wówczas można wykorzystywać np. opisane w poprzednim punkcie aplikacje.

4. Prowadź transmisje na żywo
W listopadzie Instagram umożliwił swoim użytkownikom prowadzenie transmisji na żywo. Dzięki temu marki zyskały możliwość komunikowania się ze swoimi odbiorcami w czasie rzeczywistym. W odróżnieniu od Facebooka, gdzie wideo z transmisji live po zakończeniu pozostaje na profilu i można oglądać je ponownie, filmy na żywo na Instagramie znikają od razu po zakończeniu prowadzenia relacji. To – w jeszcze większym stopniu niż Instagram Stories – daje możliwość do zbadania, jak odbiorcy reagują na konkretne treści. Np. Kevin Systrom, CEO i współzałożyciel Instagrama, zainteresował kiedyś tysiące followersów transmisją, w której pokazywał firmowy bufet.

5. Chwal się sukcesami
W tym przypadku również dobrym przykładem jest Kevin Systrom, który np. opublikował na swoim profilu post z informacją, że papież Franciszek założył konto w serwisie. Murray Manning powiedział, że chwaląc się, iż do użytkowników platformy dołączyła tak ważna osoba, Kevin pokazał, że Instagram to miejsce, które służy także do komunikowania poważnych treści i nawiązywania głębokich relacji.

6. Doceniaj pracowników
Z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu Systrom udostępnił zdjęcie zespołu Instagrama, który odpowiada za to, by platforma była bezpieczna i bardziej przyjazna dla użytkowników. Tym samym pokazał nie tylko, że ceni swoich pracowników, lecz także interesuje się tematyką bezpieczeństwa w sieci i dba o to w swojej firmie.

7. Udostępniaj stare zdjęcia
Większość organizacji posiada fotografie z przeszłości, które są prawdziwymi „perełkami”, np. zdjęcia szefa firmy z młodzieńczych lat, kiedy beztrosko podróżował po Indiach. Dobrym sposobem na ich wykorzystanie są tzw. Throwback Thursadays. Dzięki temu użytkownicy będą mogli poznać organizację, jej szefów i pracowników od bardziej prywatnej strony – czytamy.

8. Podpisuj fotografie
Instagram służy przede wszystkim do komunikacji za pośrednictwem obrazu, ale tekst także odgrywa tu pewną rolę. Jeśli robisz zdjęcie np. orygialnego muralu, który przedstawia czyjąś podobiznę, to w opisie wyjaśnij, kto to jest. Nie każdy z obserwatorów musi to przecież wiedzieć.

Murray Manning radzi, aby nie bać się pokazywania na Instagramie, jak wygląda życie firmy i jej pracowników od kulis. Dodaje, że jego zdaniem, serwis ma potencjał, aby być platformą dla liderów. (pk)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj